- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 10 april 2009 08:07 uur
Nederlandse webhosters hebben er concurrentie bijgekregen, nu de naar eigen zeggen grootste Franse hoster OVH de Nederlands markt heeft betreden. Uiteraard was ik benieuwd naar de plannen van OVH op de Nederlandse markt. Helaas was er bij OVH niemand bereikbaar voor commentaar. In het persbericht van OVH valt te lezen dat ter gelegenheid van de lokale Nederlands 500 bètatesters gratis een dedicated server mogen uitproberen. De bètatesters moeten OVH een beter inzicht geven in de gewoontes van Nederland, om zo het aanbod van de vestiging af te stemmen op de Nederlandse vraag en de zelfde kwaliteit te leveren als in andere landen waar OVH al actief is.
OVH heeft nog een lange weg te gaan met het zich aanpassen aan de Nederlandse markt, om te beginnen bij de Nederlandse website van het bedrijf. Dit lijkt letterlijk een met Google Translate vertaalde versie van hun Franse website. De hele Nederlandse website van OVH staat bol van de vreemde zinsconstructies en woorden, een paar voorbeelden: “De offerte VPS OVH zijn compatibel met alle de servers van de serie OVH. Om er van profiteren, u moet gewoon een dedicated server bestellen, en er installeren een OVH applicatie dedicated aan het virtualisatie.”, “De offerte adapteren zich aan de klanten in betrekking met hun profiel” of “Als u denkt dat uw initiële webhosting u niet genoeg Pops geeft, dan biet de MX plan u de mogelijkheid om u niet in te schrijven voor een superieure webhosting aanbod.”.
Als OVH niet eens de moeite neemt om een vertaler in te huren om haar website naar het Nederlands te vertalen, hoe serieus neemt OVH haar introductie op de Nederlandse markt dan? OVH dat geen zolderkamer webhoster is, maar in Frankrijk de marktleider, maakt het zich hier wat mij betreft onsterfelijk belachelijk mee. FAIL!