- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 2 juni 2009 08:12 uur
De bereikbaarheid van helpdesks van ISP’s is zeer goed, zo blijkt uit de jaarlijkse ITO bereikbaarheidsonderzoek dat door Instituut voor Telecom Organisatie in samenwerking met Telecommerce is uitgevoerd.
De helpdesk van Scarlet komt met een 9,1 zelfs als beste uit de bus in het onderzoek waarbij de helpdesks van 71 bekende Nederlandse organisaties worden getest. Scarlet wordt op korte afstand gevolgd door Tele2 dat de vierde plaats in beslag neemt met een 8,9. Op één na scoren alle ISP’s een ruime voldoende. De uitzondering in negatieve zin is XS4ALL dat onderaan de lijst bungelt op een 68ste plaats met een 4,9 als score.
1. Scarlet 9,1
4. Tele2 8,9
38. Ziggo 7,5
40. Alice 7,5
51. HetNet 7,0
55. Telfort 6,9
68. XS4ALL 4,9
Het volledige onderzoek is hier (pdf) te downloaden.