Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

De tien grootste irritaties over webhosters

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 6 september 2007 08:05 uur

Rackspace Managed HostingEr zijn veel dingen waar klanten van webhosters zich aan irriteren, dat blijkt alleen al uit de (negatieve) ervaringen die ik op ISPGids.com lees. Rackspace Managed Hosting heeft onderzocht waarom bedrijven zijn veranderd van webhoster (service provider). Uit dat onderzoek blijkt een toenemende ontevredenheid over diensten die de concurrenten van Rackspace leveren. Op basis van het onderzoek heeft Rackspace een top 10 samengesteld van grootste irritaties bij webhosters.

De top 10 grootste irritaties over webhosters (+ bonus irritatie):

  1. Het netwerk ligt regelmatig plat.
  2. Geen support in het weekend of ’s nachts.
  3. Geen snelle reactie op vragen of verzoeken.
  4. Problemen worden niet snel opgelost.
  5. De hostingkwaliteit is niet opgenomen in de SLA.
  6. De provider rekent te veel voor wat hij biedt.
  7. Ondersteuning wordt (op uurbasis) in rekening gebracht.
  8. Er is geen specialistische kennis van Microsoft of Linux.
  9. De continuïteit van het bedrijf is niet gewaarborgd.
  10. Kosten zijn niet transparant of voorspelbaar.
  11. Bonus: Een live assistant die ineens zijn ‘hulp’ aanbiedt (zoals bij Rackspace)

En om welke irritatie stappen klanten van de concurrent naar jullie over?

Thomas Lobker, 6 september 2007 10:37 am

1) Het langdurig niet opnemen van de telefoon
2) Afspraken niet nakomen
3) Pas reageren op vragen na een aantal herinneringen
4) Foutieve facturen versturen
5) Gebrek aan kennis

Jeroen, 6 september 2007 11:02 am

Je spreekt uit eigen ervaring Thomas? ;)

Thomas Lobker, 6 september 2007 11:05 am

Nah valt wel mee hoor Jeroen, maar het zijn wel de dingen waar ik mij het meeste aan kan ergeren ;)

Triloxigen, 6 september 2007 12:56 pm

"Geen support in het weekend of ’s nachts."

Maar ze willen er ook niet voor betalen :p

Sebas, 6 september 2007 1:07 pm

[quote]
“Geen support in het weekend of ’s nachts.”

Maar ze willen er ook niet voor betalen :p
[/quote]

Ook wij hebben recht op weekend, tenzij er een storing is ga ik ook gewoon weekend vieren :)

Danny van der Mast, 6 september 2007 2:00 pm

Toch leuk om te zien dat het meeste om geld draait :) Dan komen we bij het volgende punt:
6. De provider rekent te veel voor wat hij biedt.

Waar ligt de grens dan?!? Dat iemand anders (In Amerika bijvoorbeeld) 300GB hddruimte + 3TB dataverkeer kan bieden, en dezelfde service bied als jij? Of omdat ze gewoon naar het goedkoopste van het goedkoopste zoeken? Volgens mij is het laatste gewoon het punt.

Wido, 6 september 2007 5:58 pm

"Geen support in het weekend of ’s nachts."

érg kort door de bocht, wat men betaald er vaak ook niet voor!

"Ondersteuning wordt (op uurbasis) in rekening gebracht."
Normaal toch? Als er mensen voor je werken moet je dat betalen. En technische mensen zijn duur.

Thomas Lobker, 6 september 2007 6:03 pm

Wido,

Er staat nergens dat de irritaties terecht zijn of niet ;)

Ik ben het wel met je eens dat veel van bovenstaande punten gewoon onzin zijn. Zoals punt 6, je kiest toch zelf een product met een prijs uit :)

Ronald, 7 september 2007 8:14 am

Is het niet gewoon een puntenlijst van klanten van Rackspace die zich irriteren over zaken van Rackspace?

  • Pingback: Interview met Rackspace Managing Director EMEA Doug Loewe · ISPam.nl

  • Bart Vromans, 4 april 2008 10:28 am

    Bij Sohosted:Ook als je geen waar voor je geld krijgt en te laat betaald:krijg je te maken met incassoburo Recollect.Pas op voor deze lui,ze bellen je voortdurend,sohosted geeft al je gegevens aan hun door.Hier kun je een aanklacht tegen indienen.Recollect is erg agressief bezig,zeer onvriendelijk aan de telefoon,en niet goed in te schatten,maakt vaak fouten.

    Laatste reacties

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.