- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 6 september 2007 08:05 uur
Er zijn veel dingen waar klanten van webhosters zich aan irriteren, dat blijkt alleen al uit de (negatieve) ervaringen die ik op ISPGids.com lees. Rackspace Managed Hosting heeft onderzocht waarom bedrijven zijn veranderd van webhoster (service provider). Uit dat onderzoek blijkt een toenemende ontevredenheid over diensten die de concurrenten van Rackspace leveren. Op basis van het onderzoek heeft Rackspace een top 10 samengesteld van grootste irritaties bij webhosters.
De top 10 grootste irritaties over webhosters (+ bonus irritatie):
- Het netwerk ligt regelmatig plat.
- Geen support in het weekend of ’s nachts.
- Geen snelle reactie op vragen of verzoeken.
- Problemen worden niet snel opgelost.
- De hostingkwaliteit is niet opgenomen in de SLA.
- De provider rekent te veel voor wat hij biedt.
- Ondersteuning wordt (op uurbasis) in rekening gebracht.
- Er is geen specialistische kennis van Microsoft of Linux.
- De continuïteit van het bedrijf is niet gewaarborgd.
- Kosten zijn niet transparant of voorspelbaar.
- Bonus: Een live assistant die ineens zijn ‘hulp’ aanbiedt (zoals bij Rackspace)
En om welke irritatie stappen klanten van de concurrent naar jullie over?