- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 20 juli 2006 22:53 uur
Gisteren reageerde ik op een forum op een vraag, waar je op zou moeten letten bij een webhoster, vanuit het perspectief van de consument. Zodoende heb ik uit de losse pols ook een lijst gemaakt. Wat vinden jullie er van?
– Is de webhoster bij de kamer van koophandel ingeschreven?
– Heeft de webhoster een btw nummer (kan ook vrijgesteld zijn van btw, dan is het een kleine onderneming).
– Meld de webhoster zijn vestigingsadres, alleen een postbus of helemaal geen adres?
– Is de webhoster SIDN deelnemer of niet?
– Ziet de website van de webhoster er verzorgt uit?
– Als ik een e-mail stuur naar de webhoster, (hoe snel) krijg ik dan antwoord?
– Is er een telefoonummer beschikbaar, zo ja? Is dat een 06-nummer, een 084-nummer, een vast nummer of 0800/0900 nummer? Als ik met het nummer bel, -wordt er dan ook daadwerkelijk opgenomen?
– Geeft de webhoster aan backups te maken?
– Heeft de webhoster eigen servers of is het een reseller (van een reseller van een reseller)?
– In welk netwerk/datacentrum bevind de webhoster zich?
– Wat is de rechtsvorm van de webhoster, eenmanszaak, vof, bv(ba), ltd?
– Wat voor ervaringen zijn er achter gelaten op websites als webhosters, ispgids, hostingvisie, etc?
– Wat vind ik als ik op de naam van de webhoster zoek op google?
– Heeft de webhoster personeel?
– Is de webhoster HostMerk gecertificeerd?
– Welke voorwaarden stelt de webhoster?
– Hoe zijn de prijzen van de webhoster tov de concurrentie? (Goedkoop is vaak duurkoop)