- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 3 augustus 2006 09:30 uur
Na een vrij lange periode is er vandaag weer een ISPview. Dit keer heb ik Alrik Burger van MijneigenDomein.com geinterviewd, welke ondermeer zijn visie geeft op het één jarige bestaan van zijn onderneming. Hierbij wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om ISP’s die ook willen mee doen, dit in de reacties te laten weten of per e-mail [email protected] even contact met mij op te nemen.
Hallo Alrik, je bent van mijneigendomein.com, wat is jou rol binnen de organisatie?
Ik heb vooral de technische rol, mijn collega meer een administratieve / algemene rol. Momenteel doe ik vooral zaken als de website, en verder eigenlijk van alles wel wat. We (mijn vennoot en ik) zijn dit nu dus meer aan het uitsplitsen naar specifieke taken per persoon. Zo ga ik me vooral bezig houden met de resellers en wat achterliggende processen/systemen, denk bijvoorbeeld aan de website en productportfolio enz.
Jullie proberen jullie dienstverlening dus zodanig af te richten dat het naadloos op de dienstverlening van jullie wederverkopers aansluit?
Klopt, we zijn nu bezig met wat zaken om het wederverkopers zo makkelijk mogelijk te maken zoals een achterliggend DRS, daarbij kun je denken aan bijvoorbeeld situaties dat een reseller in een paneel een account aanmaakt voor een klant, en vervolgens alles uit handen wordt genomen door de achterliggende processen, van domein aanvraag tot facturatie. Een wederverkoper hoeft dan alleen maar een naar hem verstuurde e-mail als nieuw door te sturen naar zijn klant.
Op welke wijze onderscheiden jullie je van de concurrentie?
Een open en eerlijke communicatie naar de klant toe, zaken die je toezegt ook waarmaken is daar een voorbeeld van net als het duidelijk vooraf communiceren over prijzen (dus geen prijzen ex btw, ex domeinnaam, ex aansluitkosten enz). We hebben gemerkt dat men aan dit soort eigenlijk logische zaken veel waarde hecht.
Jullie bestaan nu precies één jaar, hoe kijken jullie op dit eerste jaar terug?
Het was druk! Er was meer animo voor dan we in eerste instantie verwacht hadden, we vroegen ons af of we wel onderscheidend genoeg waren met zaken die eigenlijk logisch leken. We hebben het toch met die insteek geprobeerd en er tot nog toe geen spijt van. We krijgen goede reacties en dat motiveert enorm. Soms is het druk, kosten zaken veel tijd, en gebeuren er ook weleens mindere dingen, maar toch vinden we het nog steeds enorm leuk om te doen. Maar het ging dus allemaal wat sneller dan verwacht, we zijn nu fulltime met het bedrijf bezig.
Jullie zijn dus partime begonnen en klopt het gerucht dat jullie nu na precies één jaar een nieuw pand zullen betrekken?
We zijn inderdaad parttime begonnen. We zijn begonnen vanuit een thuissituatie en zijn nu bezig met de verhuizing naar ons kantoortje. Dus dat laatste klopt inderdaad.
Verwachten jullie dat als ik de vraag over exact één jaar opnieuw stel, jullie opnieuw antwoorden dat jullie uit het pand gegroeit zijn?
Geen idee eerlijk gezegd. We hebben dus gemerkt dat zaken ineens hard kunnen gaan. We zijn bezig een aantal processen te automatiseren, zodat een en ander efficiënter en dus sneller en beter kan. Maar mocht de groei zo snel gaan, zeker i.c.m. de introductie van wat nieuwe producten dat we het ook dan met zijn 2en niet bij kunnen benen, dan is dat niet ondenkbaar.
Wat bevalt je het meeste aan ondernemen in deze sector?
De mensen, er zijn veel verschillende soorten klanten. Je hebt bijvoorbeeld de ervaren gebruikers, die je op technisch gebied kunt assisteren en die soms met technische uitdagingen komen, en je hebt ook de mensen die hun eerste schreden op het internet zetten, deze kun je vaak helpen met de voor “ons” kleine dingen. Zijn ze vaak enorm blij mee. we merken ook dat de motivatie voor wat we doen vooral uit de klanten komt
Wat vinden jullie van de onlangs gelanceerde ISPGids.com Gedragscode(.com)?
Een sterk initiatief! Waarvan we vermoeden dat het een succes zal gaan worden. De consument heeft zoals al aangegeven behoefte aan duidelijkheid. De gedragscode helpt de consument met het krijgen ervan. Ze weten wat ze hebben aan de deelnemers van de code.
Bedankt voor het interview
Graag gedaan