- Door
- Redactie
- geplaatst op
- 17 februari 2011 08:00 uur
Klanten van hostingprovider KiXtart hosting services in Haarlem kunnen sinds een jaar zelf direct domeinnamen registeren via AutoDRS. Het systeem wordt als zeer gebruiksvriendelijk ervaren door de huidige gebruikers en ze zijn er daarom zeer tevreden over.
Met AutoDRS kunnen klanten van KiXtart zelf real time domeinnamen met meer dan 300 mogelijke extensies registreren. Het AutoDRS-systeem is geschikt voor bedrijven die regelmatig een domeinnaam aanvragen voor zichzelf of voor reselling. “Eigenlijk is het systeem ideaal voor iedereen die meerdere domeinnamen wil registeren en beheren, zoals kleinere webhosters, automatiseerders en zelfs particulieren met heel veel domeinnamen”, vertelt Henri Wiering, oprichter en eigenaar van KiXtart.
“Ons systeem is qua idee niet uniek”, erkent Wiering, “maar wij bieden een eerlijke manier van factureren, met heldere prijzen en zonder verrassingen achteraf. Bovendien zijn onze prijzen scherper dan menig vergelijkbare dienst.”
Volgens hem is AutoDRS beter uitgewerkt dan andere systemen. “We hebben het grootste aanbod aan domeinnaamextensies.” Er is zelfs een iPhone-app van AutoDRS zodat klanten vanaf hun smartphone domeinnamen kunnen registreren en beheren.
Webinterface
“We gebruikten AutoDRS altijd al zelf. We merkten echter dat klanten vroegen of ze dat niet zelf konden doen en toen dachten: we waarom ook eigenlijk niet?”
KiXtart merkt dat de huidige klanten die het systeem gebruiken erg tevreden zijn. “Ze kunnen nu in een keer via één webinterface alle domeinnamen vastleggen en alles zelf regelen. De klant ervaart echt het gemak van het zelf direct en echt real time registreren van domeinnamen”, legt Wiering uit.
Met AutoDRS kunnen klanten niet alleen domeinnamen vastleggen. Ook kunnen ze hun DNS-instellingen wijzigen, domeinnamen via http-direct koppelen met bestaande sites en is er een tweede mx-record dat als backup dient voor als de eerste mailserver tijdelijk onbereikbaar is.
Snelle support
En mochten klanten toch tegen problemen aanlopen of komen ze er niet uit, dan kunnen ze altijd terecht bij de supportafdeling. Volgens Wiering onderscheidt KiXtart zich van andere diensten in de manier van klantenondersteuning. “Bij ons worden vragen direct beantwoord en niet doorgespeeld aan een tweede of zelfs derde lijnsservice.”