- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 27 juli 2011 08:03 uur
De hashtag #webreus was afgelopen dinsdag een van de top-onderwerpen (trending) op Twitter. De websites van de klanten van Webreus zijn sinds maandag plat. De hoster zou maandag zijn begonnen met een verhuizing van zijn servers, maar klanten stellen hier niet vooraf van op de hoogte te zijn gesteld.
De website van Webreus zelf is ondertussen wel gewoon in de lucht en daarop valt te lezen dat de hoster vanaf maandag 7:00 uur ’s ochtends een verhuizing zal gaan uitvoeren van zijn servers. Echter na twee dagen klagen veel klanten op Twitter dat hun website en e-mail bij Webreus nog steeds niet te bereiken is. Webreus zelf was daarnaast ook op geen enkele wijze voor klanten, en ook niet voor de ISPam.nl-redactie, bereikbaar.
Door collega-hosters werd verschillend gereageerd op de problemen bij Webreus. Een aantal hosters probeert op Twitter getroffen klanten binnen te halen met speciale aanbiedingen. Door andere concullega’s werd afkeurend gereageerd op dit ‘aasgierengedrag’. Zo blijkt maar weer dat de hostingbranche een eigen dynamiek heeft met veel verschillende spelers.
Apart is het om te zien dat getroffen klanten een tweetal parodie twitter-accounts zijn ingericht (@Webreus en @WebreusOnline), die Webreus op de korrel nemen. Daarnaast is het zover bekend ook de eerste keer dat een hostingbedrijf trending op Twitter is geworden.