- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 29 augustus 2006 09:05 uur
Na de gedragscode(.com) werk ik nu ook aan een kwaliteitsmerk voor internet service providers. Het idee is om zelf op zoek te gaan en te kijken welke ISP’s een dergelijke kwaliteitsmerk verdienen en die ISP’s in een soort van Michelin gids voor ISP’s te vermelden.
Op dit moment ben ik nog bezig om te bedenken hoe ik dit precies zal gaan aanpakken. Al is het idee dat ik nu heb om de geselecteerde ISP’s telefonisch te benaderen en vragen of ze hun medewerking zouden willen verlenen, waarbij ze de mogelijkheid krijgen om hun eigen vermelding in die gids van relevante informatie over zichzelf voorzien. Overigens zal het voor de geselecteerde ISP’s volledig kostenloos zijn om in de gids te staan.
Natuurlijk is iedereen benieuwd naar de criteria waaraan voldaan zal moeten worden om een vermelding in de gids te verdienen. Ik vind het héél moeilijk om een uniforme set te maken waaraan een ISP moet voldoen. Het is net als sex, moeilijk te beschrijven, maar als je het ziet weet je meteen wat het is. Dus ik denk erover om vooral te kijken als een recensent en niet als een keurmeester die vinkjes zet bij elk punt. Uiteraard denk ik wel dat er iets van een checklist moet meelopen bij dergelijke accreditatie, als backup.
Het uiteindelijke doel is, om zowel zakelijke als veel eisende particuliere gebruikers een gids te geven, die oplossing gericht is en daarnaast enkel ISP’s bevat die een zakelijke (b2b) insteek hebben en waar de hele organisatie bezig is om kwaliteit en service te leveren.
Wat denken jullie van mijn nieuwste initiatief?