- Door
- Caroline van Soelen
- geplaatst op
- 5 januari 2012 08:01 uur
Bijna driekwart van de Britse klanten overweegt van internet service provider te veranderen in 2012 in de hoop op een betere service en lagere kosten. Dat blijkt uit een onderzoek van ISPreview.co.uk onder 888 gebruikers van breedbandinternet. Een derde is zeker over de overstap naar een nieuwe isp en nog eens 34 procent wil dit mogelijk overwegen in de komende 12 maanden.
De meeste klachten van de Britten betroffen de downloadsnelheid (37 procent), service, support en betrouwbaarheid (19 procent), hoge prijzen (16,5 procent) en 10 procent had last van beperkingen van de geboden internetservice. Iets meer dat 40 procent gaf aan dat het abonnement duurder is geworden, maar dit kan deels verklaard worden door een stijging in het belastingtarief in Groot-Brittannië.
Oprichter van ISPreview.co.uk, Mark Jackson, geeft aan dat prijs, dekking en support steeds belangrijker worden voor klanten. “Door strengere regels moeten isp’s eerlijker zijn over de mogelijkheden van hun service. Bovendien komen er steeds meer snelle services op de markt. Dit zou moeten leiden tot meer tevreden klanten, nu de zorgen over betrouwbaarheid en snelheid afnemen.”