- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 6 november 2012 12:44 uur
RIPE NCC kreeg veel kritiek te verduren na de storing aan de reverse DNS-service van de organisatie een half jaar geleden. Als reactie op de kritiek en de feedback vanuit de RIPE NCC-leden en RIPE community heeft de organisatie een hotline in het leven geroepen die gebeld kan worden indien de dienstverlening lijkt te zijn verstoord.
De RIPE NCC Technical Emergency Hotline is buiten kantooruren te bereiken via telefoonnummer +31 (0) 20 626 3571. Het is de bedoeling dat de hotline wordt gebeld als er een storing is een aan kritieke infrastructuur van RIPE NCC. Daaronder vallen onder meer de RIPE Database, de k-root server, DNS en Reverse DNS.
Een storingsmelding die binnenkomt wordt indien deze terecht lijkt, direct doorgezet naar het RIPE NCC 24/7-team. Daarnaast wordt de storingsmelding ook onmiddellijk op de ‘Service Announcements‘ website geplaatst. Wie een storing ontdekt wordt daarom -alvorens te bellen- verzocht om eerst op die website te kijken of de storing al bekend is.
De komende maanden zal door RIPE NCC worden gekeken hoe de hotline functioneert. De evaluatie ervan zal tijdens RIPE Labs in het eerste kwartaal van 2013 bekend worden gemaakt.