Oxilion investeert in betrouwbaarheid online industrie met deelname DHPA
- Bedrijfsnieuws van
- geplaatst op
- 8 april 2014 10:50 uur
Oxilion is toegetreden tot brancheorganisatie DHPA (Dutch Hosting Provider Association). Deze toonaangevende organisatie staat garant voor goede vertegenwoordiging van de aangesloten ondernemingen – stuk voor stuk marktleidende spelers – in de politiek, de maatschappij en het bedrijfsleven. Oxilion ziet deelname verder als een kans om bij te dragen aan de betrouwbaarheid van de online industrie. Zo investeert DHPA in het continue verbeteren van informatiebeveiliging en het bestrijden van cybercrime, maar ook in vakonderwijs en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ook de sterke nadruk van DHPA op hoge kwaliteit, service en persoonlijk contact met klanten past uitstekend bij Oxilion.
Oxilion is al ruim 13 jaar een vooraanstaande aanbieder van online diensten in Nederland. De online sector is een belangrijke groeisector voor Nederland; meer dan 20% van de gehele e-commerce omzet in Europa wordt door bedrijven als Oxilion in Nederland gefaciliteerd. De DHPA, opgericht in 2008, behartigt daarmee de belangen van aanbieders zoals Oxilion.
Kwaliteitskeurmerk
DHPA richt zich op de bovenlaag van de hostingmarkt. Van de 1.200 hostingbedrijven die ons land telt, zijn er op dit moment 31 deelnemer. “Onze deelnemers staan borg voor kwaliteit, professionaliteit, veiligheid en transparantie,” aldus DHPA-directeur Michiel Steltman. “Deelname is uitsluitend mogelijk voor bedrijven die in ons gezamenlijke profiel passen en onze kernwaarden delen.” Kandidaat-deelnemers kunnen toetreden via een proces van ballotage. Dat kan gebeuren op voordracht door een bestaande deelnemer of op basis van een uitnodiging door het bestuur. “Wij beschouwen onze toetreding zonder meer als een zegel, of een keurmerk, op de kwaliteit van onze dienstverlening,” zegt Sebastiaan Assink, General Manager van Oxilion.
Code of Conduct
DHPA-deelnemers verplichten zich een gezamenlijke Code of Conduct te hanteren. De gedragscode schrijft onder meer voor hoe zij omgaan met klanten, personeel en elkaar. Ook gaat de code in op maatschappelijke verantwoordelijkheid. “Het zijn afspraken die onze transparantie in de markt verhogen en de rechten van onze klanten verbeteren en zekerstellen,” aldus Assink. Daarnaast kunnen klanten er zeker van zijn dat de Service Level Agreements van DHPA-deelnemers aan strenge, professionele eisen voldoen.
Onderwijs en ‘verbinding’
Naast branchevertegenwoordiging en het bouwen van vertrouwen in de sector, zet DHPA in op onderwijs. De organisatie zoekt de samenwerking met onderwijsinstellingen om ook op langere termijn bij te dragen aan de veiligstelling van de kennis en kunde die nodig zijn voor een bloeiende online sector. Een vierde speerpunt is ‘verbinden’: DHPA stimuleert interactie tussen deelnemers, marktpartijen, overheid en platforms.