Nieuwe mogelijkheden van cloudgebaseerde IT service management oplossing vereenvoudigen het beheer van de IT-infrastructuur en maken geïndividualiseerde diensten toegankelijk op aanvraag
- Bedrijfsnieuws van
- Unisys
- geplaatst op
- 6 mei 2014 14:23 uur
Unisys Corporation (NYSE: UIS) kondigt nieuwe functionaliteit aan voor zijn cloudgebaseerde IT service management (ITSM) oplossing, onder de naam Edge Service Management by Unisys. Edge Service Management is een oplossing die IT-organisaties in staat stelt werknemers productiever te maken door IT-diensten efficiënter aan bedrijfsprocessen te koppelen. De oplossing maakt gebruik van vooraf gedefinieerde modules, geavanceerde analytics tools en een bewezen methodologie die klanten in staat stelt om betere bedrijfsresultaten te behalen dankzij proactief beheer van zowel de diensten als de onderliggende IT-infrastructuur, in plaats van simpelweg te reageren op servicegerelateerde incidenten.
Edge Service Management wordt opgeleverd volgens het as-a-service model en biedt de volgende nieuwe mogelijkheden:
- Een persona-gebaseerde gebruikersinterface voor service request- en catalogusmanagement, die gebruikers in staat stelt diensten te bekijken en te initiëren op basis van hun rol in de organisatie;
- Een ontdekkingsmodule die service maps aanmaakt en identificatie en updates aan componenten van de IT-infrastructuur automatiseert;
- Een uitgebreide Service Asset en Configuration Management dienst die het beheer van zowel datacenter als mensgerichte IT-activa mogelijk maakt.
“De naam Edge Service Management dekt precies de lading van onze ITSM-oplossing,” zegt Ron Frankenfield, president van Unisys Global Managed Services. “Ons product geeft klanten een scherp competitief voordeel over de gehele linie, door het in hoog tempo moderniseren van het service management raamwerk om specifieke bedrijfsdoelen te realiseren, met on-demand toegang voor het personeel tot precies die diensten die ze nodig hebben. Bovendien kunnen organisaties hun IT stroomlijnen door voorspellende analyses.”
Edge Service Management van Unisys is gebaseerd op de wereldwijde Informatie Technologie Infratstructuur Library (ITIL) standaarden. Unisys kan de oplossing binnen 45 dagen implementeren bij klanten, in plaats van de zes maanden of meer die andere ITSM-oplossingen nodig hebben. De cloudgebaseerde Unisys-oplossing, die as-a-service beschikbaar is op jaarbasis, verwerkt momenteel meer dan 600.000 service events per maand voor klanten.
Sneller resultaat
Veel van de onderdelen van Edge Service Management worden kant en klaar geleverd, met een interface die gebruikers direct inzicht geeft in de dienstencatalogus die voor hen beschikbaar is op basis van hun functie. Kant en klare service definities verbinden de data, de taken en de mensen die nodig zijn voor het uitvoeren van het verzoek, zodat klanten tot twee weken aan development-tijd kunnen besparen per service request. Vergelijk dit met de tijd die het kost om een dienst helemaal vanaf het begin te ontwikkelen en de voordelen worden evident.
De nieuwe ontdekkingsmodule geeft IT-organisaties meer inzicht in de structuur van IT-diensten en de ondersteunende infrastructuur, waardoor ze hun change management proces kunnen verbeteren. Als de IT-afdeling bijvoorbeeld ziet dat het bijwerken van software op een server gevolgen heeft voor de kwartaalafsluiting, dan kan men de update inplannen op een ander tijdstip en zo de potentiële impact op de prestaties van bedrijfskritische financiële toepassingen voorkomen.
Met behulp van de nieuwe Service Asset en Configuration Management dienst, kunnen Unisys professionals van de ITAM Advisory Practice klanten assisteren bij het ontwikkelen van een uitgebreid IT-middelen management programma, inclusief een algemene strategie, de initiële IT-activa inventarisatie en de lopende inventarisatie van de relaties tussen alle activa in de centrale Configuration Management Database (CMDB). Dankzij dit programma kunnen organisaties de potentiële business impact van een service incident of een verandering beter begrijpen en een sneller en effectiever beheer mogelijk maken. De servicedesk kan deze geïntegreerde informatie gebruiken voor het bewaken en correleren van evenementen in alle segmenten van de beheerde IT-infrastructuur en zo preventieve en corrigerende maatregelen treffen tegen mogelijke fouten.
Unisys heeft tevens een integratie-engine toegevoegd aan de Edge ITSM kern, die het mogelijk maakt om additionele technologieën van best-in-class providers te integreren. De engine bevat een bibliotheek met kant en klare softwareconnectoren voor eenvoudige integratie, met de mogelijkheid om eenvoudig regels en logica te definiëren voor de dienst die de software levert. Unisys zal ook in de toekomst nog nieuwe technologie-providers aantrekken door middel van een nieuw ITSM Technology partner-programma. Meer informatie over Unisys Edge Service Management is te vinden op: www.unisys.com/Edge