Nieuw aanbod met betere service levels, transparante betaalmodellen en een developer+-programma met gratis diensten
- Bedrijfsnieuws van
- Rackspace
- geplaatst op
- 16 juli 2014 11:47 uur
Rackspace introduceert een nieuw managed service-model voor de public cloud. Dankzij deze dienst beschikken klanten en ontwikkelaars over de mogelijkheden voor het ontwerpen, beheren, schalen en groeien van hun cloud-omgeving. Rackspace kondigt tevens het nieuwe ‘developer+-programma’ aan, speciaal voor ontwikkelaars. Dit programma bevat diensten voor het bouwen van schaalbare applicaties en biedt de mogelijkheid de Rackspace Managed Cloud-diensten met Fanatical Support uit te proberen.
“De cloud-markt is enorm in beweging. Klanten zijn op zoek naar een betrouwbare partner met expertise die hun cloud-omgeving moet beheren. Rackspace is perfect gepositioneerd om dit deel van de cloud-markt te ondersteunen”, zegt Graham Weston, mede-oprichter en CEO van Rackspace. “Onze nieuwe service levels zorgen ervoor dat bedrijven de kracht van de cloud kunnen inzetten zonder dat ze hoeven te investeren in experts die de complexe technologie moeten onderhouden. Wij zorgen ervoor dat elke stap die zij in de cloud zetten succesvol is.”
Nieuwe Managed Service Levels
Rackspace introduceert twee nieuwe managed service levels die vallen onder de Managed Cloud-paraplu: Managed Infrastructure en Managed Operations. Beide service levels bevatten meer diensten en expertise tegen lagere kosten in vergelijking met een situatie waarin bedrijven hun cloud-activiteiten zelf zouden onderhouden.
Managed Infrastructure
Dit nieuwe service level omvat het meest uitgebreide dienstenpakket in de markt. Klanten kunnen rekenen op de Fanatical Support van Rackspace, inclusief:
- 24×7 toegang tot de cloud engineers van Rackspace
- Advies over de architectuur
- Begeleiding bij de beveiliging
- Assistentie bij de ontwikkeling van code
- ‘Launch’-assistentie
Managed Operations
Dit service level biedt klanten dezelfde Fanatical Support en ondersteuning van het Managed Infrastructure-level, plus proactieve ondersteuning waaronder een dedicated account manager, 24×7 monitoring & response en het beheer van gangbare besturingssystemen en applicatie-stacks. Rackspace biedt Managed Operations op twee verschillende manieren aan klanten:
- Bij de eerste methode kan Rackspace op elke individuele server van klanten inloggen om mogelijke problemen op te lossen.
- De andere methode maakt gebruik van de DevOps Automation Service. Deze dienst maakt gebruik van infrastructure-as-code van klanten om snellere inzet en gestroomlijnd beheer mogelijk te maken.
Het monitoren en ervoor zorgen dat klanten real-time inzicht hebben in hun infrastructuur is een essentieel onderdeel van de Rackspace Managed Cloud-strategie. Daarom kunnen klanten van beide Managed Cloud service levels gratis gebruikmaken van Rackspace Cloud Monitoring. Klanten van Managed Operations hebben tevens de garantie dat cloud engineers hun omgeving 24×7 in de gaten houden en reageren op alerts.
Klanten die gebruikmaken van het Managed Operations service level kunnen rekenen op een verdubbeling van hun SLA-credits tot wel 100 procent van het bedrag dat ze maandelijks bij Rackspace besteden aan de betrokken componenten. Daarnaast voegt Rackspace nog een aantal voordelen toe die andere aanbieders van onbeheerde cloud niet bieden, waaronder planning en de beschikbaarheid van proactieve assistentie in alle service levels, zonder meerkosten. Managed Operations-klanten met geplande high traffic events kunnen hierbij samenwerken met Rackspace om ervoor te zorgen dat hun Managed Cloud-infrastructuur de grote hoeveelheid verkeer kan verwerken. Dit programma is vooralsnog alleen beschikbaar voor een beperkt aantal Managed Operations-klanten en biedt een SLA-uitbetaling van wel tienmaal rond deze geplande events en tot wel 200 procent van het bedrag dat klanten maandelijks besteden bij Rackspace, onder strikte voorwaarden.
Nigel Beighton, UK CTO van Rackspace: “In een perfecte wereld past de cloud zich aan, aan hoe klanten werken en niet andersom. Helaas is het nog te vaak zo dat bedrijven zich verkijken op de complexiteit van het opzetten, beheren en in de lucht houden van cloud-projecten. Sommige klanten hebben een groot, in-house, operations team dat dit snel kan uitvoeren, maar we zien vooral bedrijven die meer nodig hebben dan alleen de ruwe infrastructuur. Deze klanten hebben behoefte aan expertise en ongoing beheer van hun cloud-omgeving die zo belangrijk is voor hun business.”
Developer+-programma
Het nieuwe developer+-programma van Rackspace omvat een pakket met gratis cloud-diensten dat voor een bepaalde tijd beschikbaar is. Het programma is gemaakt voor ontwikkelaars die willen focussen op het bouwen van hun apps in plaats van zich bezig te houden met het onderhouden van de IT.
Klanten die willen deelnemen aan het developer+-programma ontvangen van Rackspace een Infrastructure-credit. Hierdoor heeft de klant recht op een performance Cloud Server, een Cloud Load Balancer, Cloud Monitoring, Cloud Networks, Cloud Backups, Cloud Files, Cloud DNS en Email-as-a-Service via Mailgun. Hier komt nog bij dat developer+-klanten gebruik kunnen maken van alle andere Rackspace cloud-diensten in elke regio tegen de gecorrigeerde infrastructure-prijzen, zonder gebundelde support-kosten.
Ontwikkelaars krijgen toegang tot publieke fora, IRC support, online documentatie, directe toegang tot Rackspace-ontwikkelaars en een volledig opnieuw ingerichte developer-portal. Na twaalf maanden krijgen ontwikkelaars de keuze of ze gebruik willen maken van het Managed Infrastructure service level of het Managed Operation service level. Het developer+-programma is vanaf eind juli beschikbaar.