Evaluatie onderstreept de waarde van Akamai Kona Site Defender voor klanten en de kwaliteit van de implementatie
- Bedrijfsnieuws van
- Akamai
- geplaatst op
- 14 augustus 2014 12:42 uur
Akamai, het leidende cloudplatform voor het afleveren, optimaliseren en beveiligen van online content en bedrijfsapplicaties, heeft van markanalist Frost & Sullivan de prestigieuze Customer Value Leadership-award ontvangen voor zijn DDoS-oplossingen.
Volgens Frost & Sullivan “Biedt Akamai klanten met Kona Site Defender een waardevolle oplossing om DDoS-aanvallen tegen te houden”. Uit onafhankelijke analyse door Frost & Sullivan van het aanbod aan DDoS Mitigation-oplossingen blijkt duidelijk dat Kona klanten helpt bij diverse uitdagingen, zoals het wegnemen van de noodzaak tot zware investeringen, gebrek aan beveiligingsexpertise en gebrek aan andere middelen. “Of het nu gaat om een strategie om DDoS-aanvallen te voorkomen, of om een bredere webstrategie, Akamai biedt klanten een zeer hoge waarde.”
“Het aantal aanvallen op websites in de Benelux neemt hand over hand toe. DDoS-aanvallen en aanvallen op de applicatielaag staan hierbij bovenaan de lijst“, zegt Hans Nipshagen, Regional Manager Benelux voor Akamai. “De erkenning die in het rapport wordt uitgesproken is voor ons een belangrijke bevestiging van onze inspanningen om het internet veiliger te maken voor onze klanten.”
Volgens Frost & Sullivan kan Kona Site Defender op verschillende manieren worden geïmplementeerd en biedt het de flexibiliteit waar klanten om vragen: “De op de cloud gebaseerde DDoS-oplossing van Akamai kan snel worden geïmplementeerd, aangezien er geen installatie van hardware of software nodig is. Daarnaast heeft Akamai in 2014 het in DDoS gespecialiseerde Prolexic overgenomen. De toevoeging van de Prolexic-services aan het Akamai beveiligingsportfolio biedt klanten nog meer opties.”
Frost & Sullivan kent de Customer Value Leadership-award ieder jaar toe aan een organisatie die zich onderscheidt in het proactief creëren van waarde voor klanten, met een focus op het verbeteren van de ROI van de klant via de geboden diensten en producten.