- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 22 oktober 2008 08:06 uur
De campagne om het .nl-domein te promoten is door SIDN aangekondigd. De campagne die start in week 46 (tweede week van november) heeft tot doel om de merkvoorkeur voor .nl te vergroten bij het publiek (tijdens de laatste relatiedag legde Marketing Manager Michiel Henneke uit dat de doelgroep van de campagne particulieren van 25 tot 50 jaar zal zijn) en te informeren over de mogelijkheden die een eigen domeinnaam biedt. De slogan van de campagne is ‘Claim je domein’ en zal met name worden gevoerd via banners op Hyves en Tweakers.net en radiospots op Radio 538. In de campagne zal worden verwezen naar de actiesite www.jouwunieke.nl.
Vanaf de actiesite zal er niet rechtstreeks de mogelijkheid worden geboden om een .nl-domeinnaam te registreren. In plaats daarvan zal de actiesite een lijst met deelnemers bevatten waar dat wel mogelijk is. Deelnemers kunnen zich aanmelden via [email protected] met “Deelname campagne” als onderwerp, dat kan tot 5 november. Gratis reclame en prospects dus, tenzij je geen particulieren als klant wilt: meld je aan!
Saillant detail is dat de campagne eigenlijk gepland stond om tegelijkertijd van start te gaan met de registratie van de 3 miljoenste .nl-domeinnaam, alleen kwam die heugelijke mijlpaal enkele maanden vroeger dan verwacht, waardoor de campagne binnenkort pas van start gaat.
Randy-update: Inmiddels is het eerste typo-domein, jouunieke.nl gisteren al gekaapt geregistreerd door Hosting 2GO B.V. uit Breda. De SIDN was zelf deze typo vergeten te claimen. Het domein verwijst echter naar de website van de SIDN. Paul Jansen van de SIDN laat weten dat Hosting 2GO de SIDN erop gewezen heeft en het domein ter verhuizing aangeboden aan de SIDN. De sloagan ‘Claim je domein’ lijkt voor de SIDN zelf dus ook van toepassing.