Onderzoek Brocade: EMEA-channelpartners verwachten shift naar Software-Defined Networking

Complexiteit en bandbreedte grootste uitdagingen voor klanten; virtualisatie de belangrijkste trend

  • Bedrijfsnieuws van
  • Brocade
  • geplaatst op
  • 1 december 2014 13:30 uur

Meer dan de helft van de EMEA-partners en systems integrators denkt dat Software-Defined Networking (SDN) en Network Functions Virtualisation (NFV) de komende twee jaar de belangrijke trends zijn. Dat wijst onderzoek van Brocade uit.

54 procent van de respondenten in de EMEA-regio verwacht dat SDN en NFV de komende twee jaar de belangrijke trends zijn. Achttien procent zet al SDN- en NFV-technologieën in, en 62 procent evalueert op dit moment SDN en NFV of overweegt dat binnen een jaar te doen.

Brocade ondervroeg 230 distributeurs en resellers in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, en stelde onder meer vragen over hun topprioriteiten in 2015 en de uitdagingen die men daarbij verwacht. De top drie van verwachte trends is virtualisatie (72 procent), Bring Your Own Device (43 procent) en SDN (dertig procent).
De grootste uitdagingen voor klanten zijn complexiteit (46 procent) en bandbreedte-provisioning (46 procent). Dat suggereert dat er in 2015 kansen liggen voor partners om organisaties te helpen bij het vereenvoudigen van hun IT-infrastructuren en het vergroten van de connectiviteit.

In het onderzoek is ook gekeken naar de belangrijkste factoren die de leverancierskeuzes van partners beïnvloeden. Differentiatie in technologie (67 procent) en de visie en strategie van de leverancier (42 procent) waren de belangrijkste factoren. Dat suggereert dat channelpartners gefocust blijven op leveranciers die innovatie op de lange termijn kunnen bieden.

Marcus Jewell, vicepresident EMEA van Brocade: “Uit dit onderzoek blijkt duidelijk dat onze partners vooruitkijken en zich richten op het bouwen van technologieoplossingen die hun klanten de komende jaren nodig hebben, met name SDN en NFV. Nu klanten prioriteit geven aan virtualisatie en BYOD, ligt het voor de hand dat complexiteit en bandbreedte de belangrijkste uitdagingen zijn. Deze uitkomsten zijn in lijn met wat we zien in onze channelprogramma’s. Zo kwam de helft van de totale omzet van de Brocade® Vyatta® vRouter uit het kanaal. Dat duidt erop dat partners hun klanten al voorbereiden op het virtualiseren van hun netwerken met de juiste technologie en programmaondersteuning.”
“In 2015 blijft de focus op het ondersteunen van onze EMEA-partners in het bieden van een betere klantervaring met bestaande netwerken en de transitie naar The New IP”, aldus Jewell. “Om in te spelen op cloud- en on premise-oplossingen die het resultaat zijn van flinke investeringen in software door carriers, serviceproviders en andere partijen, bieden we partners de bouwstenen voor de groeiende interesse in SDN en NFV.”
De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek.

  • SDN en NFV zijn al belangrijke industrietrends. Achttien procent van de onderzochte bedrijven zet SDN al in, 33 procent evalueert momenteel plannen voor SDN en 29 procent overweegt dat in de komende twaalf maanden. Slechts achttien procent heeft geen plannen op het gebied van SDN en NFV.
  • Virtualisatie en BYOD worden topprioriteiten van klanten. Virtualisatie (72 procent) en BYOD (43 procent) zijn de toptrends onder klanten in de EMEA-regio. SDN en NFV volgen op de derde plaats (dertig procent). 53 procent van de EMEA-partners denkt dat meer dan drie kwart van de datacenters van klanten binnen twee jaar gevirtualiseerd is.
  • EMEA-partners richten zich op innovatie en op een leveranciersstrategie. Terwijl technologiedifferentiatie genoemd werd met 67 procent als de belangrijkste factor voor de keus voor een leverancier, kwamen visie en strategie op de tweede plaats (42 procent), gevolgd door 39 procent voor klantvraag.
  • Het EMEA-channel maakt van groei een prioriteit in 2015. 64 procent van de onderzochte bedrijven zegt dat hun bestaande groeistrategie een prioriteit is, gevolgd door het upgraden en uitbreiden van techcompetenties (38 procent) en het uitbreiden naar nieuwe verticale markten (32 procent).
  • Blijvende zorg over complexiteit. De respondenten geven aan dat complexiteit en bandbreedte (beide 46 procent) de grootste uitdagingen zijn voor wat betreft netwerkeisen, gevolgd door investeringen in IT (33 procent).

Methodologie
Brocade voerde het anonieme onderzoek uit met behulp van SurveyGizmo onder een grote groep vertegenwoordigers van partnerorganisaties. De meerderheid van de respondenten had een technische (63 procent) of een salesfunctie (27 procent). De overige waren leidinggevenden (twee procent) of actief in marketing (acht procent).

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.