Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

TransIP getroffen door ernstige stroomstoring – update

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 15 april 2015 08:12 uur

Afgelopen nacht is TransIP door een ernstige stroomstoring getroffen in het TDCG datacenter in Amsterdam. De oorzaak is een gesprongen hoofdzekering. De stroomstoring begon iets na drie uur vannacht en na anderhalf uur was de stroomvoorziening weer hersteld. Om 7:43 uur waren op één server na, alle getroffen diensten van TransIP weer online.

Update 8:45 uur: Uit een e-mail die door TransIP aan klanten is gestuurd, blijkt dat de stroomstoring is veroorzaakt door een gesprongen hoofdzekering. Hierdoor viel de stroom weg in een volledige corridor met racks. Eén rack in de getroffen corridor in het TDCG datacenter begon plotseling veel meer stroom te gebruiken. Als gevolg hiervan sprong de hoofdzekering van de corridor waar het rack in staat. TransIP laat ook weten dat het nog onduidelijk is waarom de (kleinere) zekering van het rack niet gesprongen is. Dat wordt nog onderzocht.

transip-mail

 

Afbeelding via Twitter

Uit meldingen op de TransNOC-statuspagina van TransIP blijkt dat de stroomstoring om 3:11 uur begonnen was. Om 4:51 uur meldde het bedrijf dat de stroomvoorziening weer was hersteld. Om 6:49 uur liet het bedrijf weten dat een deel van de diensten weer online was en dat er nog hard wordt gewerkt om de volledige dienstverlening te herstellen.

Ook enkele hosters die gebruik maken van de diensten van TransIP zijn getroffen door de stroomstoring, zo blijkt uit berichten op Twitter.

https://twitter.com/HostioSolutions/status/588148183085281280

https://twitter.com/tomverhaeg/status/588201680291889153

Wanneer er meer informatie bekend is over de stroomstoring wordt dit artikel aangevuld.

The Datacenter Group, 15 april 2015 8:53 am

Vannacht is een van onze klanten getroffen door een stroomincident.
Uit onderzoek is gebleken dat het een lokale uitval is geweest waarbij een aantal racks van één klant getroffen is.
Deze storing heeft geen impact gehad op de racks van onze andere klanten gehad.
De stroomvoorziening was binnen een uur hersteld door de medewerkers van The Datacenter Group.
Op dit moment wordt er met man en macht gewerkt om te achterhalen wat het incident veroorzaakt heeft.
Er zijn al maatregelen getroffen om een herhaling te voorkomen.
Zodra er meer duidelijkheid is over deze kwestie wordt onze klant hierover geïnformeerd.

Wouter, 15 april 2015 10:04 am

@TDCG:

Hoe kan je al maatregelen getroffen hebben om herhaling te voorkomen, als je nog niet weet wat het veroorzaakt heeft?

Daan, 15 april 2015 11:08 am

Er zijn vps servers tot 9:15 vanmorgen offline geweest dus sommige klanten onder vonden meer dan 6 uur down time, pitty

Nathan, 15 april 2015 11:30 am

Hier stond de klok op ruim 4 uur downtime. Heel leuk zo`n excuus mailtje, maar dat lost corruptie e.d. niet op.
Daarnaast staat er op hun site bij o.a. de VPS-en: 99,99% Uptime garantie

99,99% is +/- 54 minuten downtime per jaar. Daar zitten ze al ver overheen.

Joeri, 15 april 2015 3:25 pm

Dan heb je natuurlijk ook die kut kinders:
http://gyazo.com/976654ac8d9686b3e1930f7d61bf9ad4

En terecht dat TransIP ze nu weigert als klant!

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.