- Bedrijfsnieuws van
- Colt
- geplaatst op
- 23 april 2015 09:09 uur
Een onderzoek, dat in opdracht van Colt is uitgevoerd, toont aan dat bijna de helft (49%) van buy-side en sell-side handelaren in Europa, de Verenigde Staten en Azië geloven dat vertraagde toegang tot nieuwe markten resulteert in gemiste trading-kansen. 47% van de respondenten gelooft dat deze vertraging impact heeft op klantrelaties en kan resulteren in het verlies van klanten. Het onderzoek toont verder aan dat deze verliezen bij investeringsbanken kunnen oplopen tot $5 miljoen in trading-omzet per trading-desk per jaar.
- Meer dan de helft (59%) van de respondenten vindt dat ze in staat zouden moeten zijn om sneller toegang te krijgen tot bepaalde markten
- 40% van de respondenten geeft aan dat netwerkvertragingen hen weerhouden van het betreden van nieuwe markten
- De financiële impact voor investeringsbanken kan oplopen tot $5 miljoen per trading-desk per jaar
De enquête werd in maart 2015 uitgevoerd onder 289 professionals uit Europa, de Verenigde Staten en Azië, binnen de functies head of trading, head of desk, portfolio manager en hedge fund manager. De resultaten laten zien dat deze professionals geloven dat de huidige connectiviteitsstrategieën een negatieve impact hebben op de toegang tot nieuwe markten, klantrelaties en omzet.
Meer dan een kwart van de respondenten geeft aan dat het meer dan een maand duurde om een nieuwe klant aan te sluiten en een op de tien zegt dat het meer dan 2 maanden in beslag nam. In Europa en Azië gaf 86% aan dat vertragingen effect hadden op de klantrelaties vergeleken met 36% in de Verenigde Staten. En terwijl 41% van de respondenten aangeeft toegang te kunnen krijgen tot nieuwe liquiditeitsbronnen binnen een week vanaf het moment dat een besluit is genomen, zegt meer dan de helft (59% van de respondenten) dat hun trading-desks sneller toegang tot nieuwe markten zouden moeten krijgen. Ongeveer een derde (34%) van deze professionals geeft aan dat vertragingen impact hebben op hun omzet. Wat betreft performance van de bestaande connectiviteitsoplossingen, zegt een derde (32%) dat ze minstens elke twee weken problemen ondervinden met de technologie.
“In een tijd-kritische omgeving als trading, komt het niet als een verrassing dat trading-desks snellere toegang tot markten willen,” zegt John Loveland, VP Capital Markets bij Colt. “Zonder de juiste technologie op het juiste moment, wordt het een uitdaging om te voldoen aan de verwachtingen van klanten en om sterke klantrelaties te behouden. Ook kan het lastig zijn om voordeel te halen uit kansen op het moment dat ze zich voordoen. Zowel dit onderzoek als de feedback van onze eigen capital markets-klanten, maken duidelijk dat ultra-low latency niet de enige overweging is bij de connectiviteitsstrategie van deze bedrijven. Betrouwbare en snellere verbindingen tot de markt zijn essentieel voor de prestaties van trading-desks.”
Colt lanceerde onlangs zijn eigen financial services extranet Colt PrizmNet, een platform waarop aanbieders van financiële content, zoals leveranciers van marktgegevens, onderzoeksbureaus en andere dienstverleners, en capital markets-bedrijven elkaar vinden. Capital markets-bedrijven willen sneller nieuwe markten binnen kunnen gaan en in contact komen met klanten. Dat kunnen zij doen met een dedicated private network met continue lage latency welke betrouwbare, consistente en transparante content-delivery garandeert.
Het onderzoek, uitgevoerd door Incisive Media, laat zien dat een toename in regelgeving- en markt-complexiteit deels bijdragen aan de vertragingen. In maart 2015 voerde Incisive Media het onderzoek uit onder 289 respondenten uit 12 landen. De respondenten waren werkzaam bij verschillende buy- en sell-side organisaties waaronder investeringsbanken, asset managers, brokers/dealers en hedge funds. Het volledige rapport is hier te downloaden.