- Bedrijfsnieuws van
- Proact
- geplaatst op
- 21 mei 2015 10:15 uur
Adapcare, aanbieder van Plurivorm Zorg – een bedrijfsbreed en aanpasbaar systeem voor zorgaanbieders in de caresector – kiest Proact als partner voor het leveren en implementeren van een nieuwe op flash storage gebaseerde omgeving voor twee datacenters. Adapcare tekent een driejarig contract inclusief 24×7 Proact Premium Support.
Vanaf 2004 wordt de applicatie Pluriform Zorg van Adapcare bij middelgrote en grote zorgorganisaties ingezet. Het wordt bedrijfsbreed gebruikt bij onder meer thuiszorg, wonen, dagbesteding, ketenzorg en zorghulpmiddelen. In Pluriform Zorg is een volledig Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) opgenomen, waardoor onder andere de behoefte aan beschikbaarheid en schaalbaarheid als belangrijke business eisen zijn gedefinieerd.
Tom Vos, IT Manager Adapcare: “Er is voor Proact gekozen vanwege haar trackrecord op het gebied van datacenter oplossingen en cloud services. Proact heeft zich daarnaast onderscheiden door een uitstekend advies in het gehele voortraject. Dit geeft ons veel vertrouwen in de samenwerking en het verder verhogen van de dienstverlening naar de zorginstellingen die gebruik maken van onze hosted Software as a Service applicatie Pluriform Zorg.”
De vernieuwde omgeving bestaat uit een dual datacenter design voor het realiseren van een hoge beschikbaarheid in combinatie met EMC VNX (all) flashtechnologie voor de geëiste schaalbaarheid. Verder heeft Adapcare 24×7 toegang tot lokaal Nederlandse (support) diensten en clouddiensten van Proact.
Lucas den Os, Managing Director van Proact Nederland: ”Applicaties zijn niet meer weg te denken uit de ondersteuning van business processen van een organisatie. Dat wij als Proact een gedeelte van de infrastructuur van een organisatie als Adapcare mogen verzorgen die een dergelijke applicatie als Pluriform Zorg voor zijn rekening neemt stemt ons erg tevreden. Adapcare verzekert zich met haar keuze voor Proact toegang tot best-in-class expertise, innovatieve datacenter oplossingen en een breed portfolio aan clouddiensten. Dat ze daarnaast ook kunnen terugvallen op een gecertificeerde helpdesk met Nederlandse support engineers, is veelal een geruststellende gedachte voor organisaties in het publieke segment.”