- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 3 juni 2015 08:00 uur
Hostingbedrijf Versio heeft een internationale versie van haar website geopend die gericht is op Britse klanten. In een klein nieuwsberichtje op de Britse website schrijft het bedrijf: “Versio has now gone international. With the launch of its new website for UK customers, Versio reveals its international ambitions.”
Het feit dat een Nederlands hostingbedrijf een internationale versie van zijn website opent, is op zichzelf niet zo bijzonder. Wat de stap van Versio bijzonder maakt, is dat het bedrijf sinds 2008 is uitgegroeid tot één van de grootste Nederlandse webhostingbedrijven met naar eigen zeggen bijna 80.000 klanten en honderdduizenden geregistreerde domeinnamen. Afgezien van een sloot reviews op vergelijkingssites (daar biedt Versio-klanten een tegenprestatie voor aan) hoor je maar weinig over Versio.
De stap is des te opvallender omdat er maar relatief weinig grote Nederlandse hostingbedrijven zijn die zich op bepaalde buitenlandse markten richten met hetzelfde aanbod dat ze in Nederland hebben. De enige uitzondering daarop is Belgisch Vlaanderen, dat feitelijk ook een buitelandse markt is maar prakisch gezien tot de Nederlandse markt kan worden gerekend. Omgekeerd zijn er ook maar een beperkt aantal grote buitenlandse hostingbedrijven die zich specifiek op Nederland richten waaronder Strato, One.com en GoDaddy.