- Bedrijfsnieuws van
- Colt
- geplaatst op
- 15 oktober 2015 12:20 uur
De Cloud Unified Communications (UC)-dienst van Colt is vanaf nu in heel Europa beschikbaar. Bedrijven kunnen daarmee een beroep doen op cloud-gebaseerde spraak-, communicatie- en samenwerkingsdiensten, ondersteund door één integrale service level agreement (SLA). Al deze functionaliteit is beschikbaar op basis van een vast maandtarief.
Werknemers kunnen op veilige wijze schakelen tussen tools voor messaging, spraakcommunicatie, conferencing en bestandsuitwisseling. Deze applicaties zijn toegankelijk via mobiele apparaten en pc’s en voorzien in de groeiende vraag naar mobiel werken en BYOD.
De Cloud UC-dienst van Colt omvat een reeks van managed cloud services voor communicatie en samenwerking. Gebruikers profiteren van gegarandeerde hoge beschikbaarheid en de mogelijkheid om snel diensten te activeren via een selfserviceportaal. Cloud UC combineert zo beheereenvoud met schaalbare ondersteuning voor de bedrijfsbehoeften. Het feit dat er een vast maandtarief voor de dienst in rekening wordt gebracht biedt organisaties grip op de kosten en een ongekend niveau van transparantie.
Richard Oosterom, executive vice president Voice Services bij Colt: “Voor veel CIO’s vormde het gebrek aan duidelijkheid rond de zakelijke voordelen van unified communications een belangrijk obstakel voor de inzet van deze technologie. Dit maakte het moeilijk om de vervanging van kostbare telefooncentrales en telefonieapparatuur te rechtvaardigen. Andere pijnpunten waren de complexiteit van het integreren van samenwerkingstools met de aanwezige systemen en de noodzaak om een team samen te stellen dat de diverse vaardigheden bood die nodig waren voor het onderhoud van de diensten. Dit heeft de toepassing van unified communications verder vertraagd. De geïntegreerde spraak- en datanetwerkdiensten van Colt ruimen deze obstakels uit de weg. Bedrijven kunnen profiteren van het digitale transformatiepotentieel van UC en zowel de investeringskosten en operationele kosten verder terugdringen.”
Oosterom vervolgt: “Als gevolg van de interne druk om de kosten op een zo laag mogelijk peil te houden en sneller en flexibeler op de bedrijfsbehoeften in te springen, beginnen organisaties af te stappen van doe-het-zelfmodellen. Ze vragen om flexibele, betrouwbare diensten van leveranciers die een werkelijk begrip hebben van hun bedrijfsbehoeften. Onze Cloud UC-dienst zorgt voor directe kostenbesparingen en biedt klanten in heel Europa een gebruikservaring in de lokale taal en toegang tot ondersteuning in het land waar zij die nodig hebben. De business kan zich op deze manier concentreren op de dienstverlening aan klanten in plaats van het beheer van de ICT.”
Over de Cloud UC-dienst van Colt
De complete reeks van applicaties voor communicatie en samenwerking van Colt is geïntegreerd met het spraak- en datanetwerk, waarvan Colt volledig eigenaar is. Colt is daarmee in staat om een naadloze, consistente en integrale unified communications-dienst aan te bieden. Cloud UC biedt organisaties toegang tot IP-PBX, SIP Trunking en unified communication & collaboration-diensten.
Colt Cloud UC biedt klanten IP PBX en Unified Communications ‘as-a-service’: IP PBX voorziet in telefoniemogelijkheden zoals doorkiesnummers, het in de wacht zetten en doorschakelen van gesprekken, CLIP/CLIR en voicemails. Unified communications biedt ondersteuning voor samenwerking op basis van chatten, de uitwisseling van aanwezigheidsinformatie, conferencing, videogesprekken en de mogelijkheid om het bureaublad te delen met één of meer gebruikers. Dit alles is mogelijk via een hardwareonafhankelijke interface.