Commvault benoemt zes belangrijke klantbehoeften die het in de snel veranderende, door technologie gedreven zakenwereld ziet
- Bedrijfsnieuws van
- Commvault
- geplaatst op
- 26 oktober 2015 13:36 uur
Commvault, specialist in enterprise-dataprotectie en informatiemanagement, zet zes opkomende klantbehoeften op een rij, waar CIO’s en ICT- en businessmanagers mee te maken hebben. Zij staan voor de uitdagingen van snel veranderende technologie, steeds minder resources en de steeds toenemende hoeveelheden data. Commvault somt ook de basisprincipes van modern datamanagement op: de minimumeisen voor een moderne, holistische datamanagementoplossing.
Zes klantbehoeften die ontstaan uit vier megatrends
De overstap naar de cloud, toenemende eisen voor security en compliance, anywhere computing en de explosieve groei van data zijn langlopende trends die de IT-branche en het databeheer drastisch hebben veranderd.
Hieronder de zes nieuwe, belangrijkste klantbehoeften waar CIO’s en het ICT-management zich steeds meer op richten.
· Open, op standaarden gebaseerde infrastructuur. Klanten moeten de kosten- en flexibiliteitsvoordelen van de commodity-infrastructuur benutten.
· Nieuwe recovery-mandaten. Klanten zijn steeds minder tolerant als het gaat om dataverlies in bedrijfskritische applicaties, en recovery-windows worden steeds kleiner.
· Uitbreidbare, ingebouwde analytics. Klanten willen search-, visualisatie-, grafische en correlatietools ingebouwd hebben in hun datamanagement-oplossingen, of daartoe toegang hebben vanaf third-party standaardquerytalen.
· Toegang en samenwerking. Gebruikers moeten probleemloze, universele toegang hebben tot alle kopieën van hun data, ongeacht waar en wanneer ze waren gecreëerd. Daarnaast moeten ze de mogelijkheid hebben deze kopieën veilig te delen met anderen om hergebruik te vergroten en de waarde uit data te halen.
· End-to-end-beheer. Bedrijven moeten alle data onder hun beheer hebben – inzicht, beveiliging, toegang en compliance.
· Back-up ingehaald door datagroei. Datahoeveelheden overstijgen het vermogen van traditionele back-upoplossingen als het gaat om het voldoen aan de eisen en recovery point objectives van vandaag de dag.
“Commvault’s inzicht in klantbehoeften is het resultaat van onze focus op dataprotectie en informatiebeheer, waarmee we klanten kunnen helpen bij het verkrijgen van inzicht in, en het halen van waarde uit hun data, zelfs in een snel veranderende en disruptive-technologiemarkt”, zegt N. Robert Hammer, voorzitter, President en CEO van Commvault. “Nu de datagroei steeds groter wordt, eisen gebruikers moderne beschermingsmethoden – voor alles van datacenter tot en met de cloud en mobiel gebruik – die recovery- en life cycle-beheer bieden tegen geïndexeerde data om hergebruik uit te breiden. Een goede partner voor klanten is er een die zich niet alleen richt op de business- en technologiebehoeften van nu, maar ook een duidelijke visie heeft op wat er komen gaat en de weg voorbereidt voor klanten. Commvault is die partner.”
Veel van de innovatieve features en functionaliteiten van de nieuwe Commvault-software en het Commvault Data Platform zijn ontworpen om deze opkomende klantbehoeften rechtstreeks op te pakken.
Nieuwe recovery-mandaten voor een ‘always on, always available’-benadering resulteerden in een onderscheidend element voor Commvault: de nieuwe mogelijkheid om elke kopie van data in het Commvault-platform onmiddellijk te tonen als native leesbaar vanuit de voor storage geoptimaliseerde status. Dat betekent dat het niet langer nodig is opnieuw te hydrateren en te reconstrueren en er ook geen deduplicatie/encryptie nodig is voor toegang tot traditionele secundaire kopieën. De noodzaak van lege storagesystemen die alleen voor deze taken bedoeld zijn, verdwijnt. Zo komt er nagenoeg ook een einde aan downtime door een snellere time to data te bieden. Verder worden de infrastructuurkosten verlaagd door het aantal benodigde secundaire kopieën te verkleinen.
De basisprincipes van modern datamanagement
Commvault onderscheidt een aantal basisprincipes waaraan voldaan moet worden om een holistische oplossing te kunnen leveren. Commvault putte uit duizenden reacties van klanten, managementverslagen en -interacties, en werkte samen met een van ’s werelds meest toonaangevende analisten- en researchbureaus, IDC. Commvault toetste zijn bevindingen aan onderzoek van IDC, dat stelde: “Nu grote ondernemingen en consumenten hun papieren rompslomp digitaliseren, komen ze terecht in een zee van data – een oceaan waarin toegang tot informatie een essentieel onderdeel is van dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast is het garanderen dat het juiste soort en de kwaliteit van data behouden blijven en beschikbaar zijn wanneer nodig, een basiseis geworden voor elke organisatie die in de huidige digitale wereld wil floreren.”