OVH komt met Anti-DDoS Game om game-servers optimaal te beveiligen
- Bedrijfsnieuws van
- OVH
- geplaatst op
- 8 december 2015 16:20 uur
De gaming-industrie wordt in het bijzonder getroffen door ‘denial of service’ aanvallen en de beveiliging laat vaak te wensen over. Gezien de intensiteit en de frequentie van deze aanvallen, heeft OVH een anti-DDoS oplossing ontwikkeld specifiek voor game-servers. Om de beste beveiliging tegen aanvallen te bieden, hebben de OVH-ingenieurs de functionaliteit geanalyseerd van de populairste gaming-platforms (Counter Strike, Team Fortress, Minecraft, etc.) en communicatieprogramma’s zoals Teamspeak en Mumble.
Zowel in het lab als met gebruikerstesten zijn de onvolledigheden van deze applicaties bestudeerd en diverse aanvalsstrategieën gecategoriseerd. Met behulp van ‘reverse engineering’ werden voor iedere game-categorie aangepaste responses ingesteld. Vervolgens is een profiel, bestaande uit een set vooraf vastgestelde regels, ontwikkeld die de gebruiker met één klik kan activeren. Hiermee worden inkomend en uitgaand dataverkeer op de UDP-poorten zo goed mogelijk gefilterd. Zo worden ‘echte’ klanten die verbinding maken met de server onderscheiden van schadelijke aanvallen. Daarnaast fungeert anti-DDoS Game als cache en filter van TCP/IP- en UDP-pakketten.
Een netwerk van een provider is niet altijd in staat om de overbelasting van diensten te verwerken. Met het 3 Tbps-netwerk van OVH kan de infrastructuur een enorme hoeveelheid dataverkeer verwerken gedurende aanvallen. Indien een wereldwijde aanval plaatsvindt, worden de mitigatie-diensten gedupliceerd in drie OVH-datacenters op twee continenten. Deze worden gelijktijdig geactiveerd om de collectieve kracht te groeperen en de ‘flow’ te verwerken.
Octave Klaba, CTO van OVH, zegt: “De vraag is niet of een organisatie anti-DDoS nodig heeft, maar wanneer het bedrijf voor het eerst slachtoffer wordt van een DDoS-aanval. OVH beschermt projecten 24 uur per dag, zeven dagen per week tegen alle vormen van DDoS-aanvallen, ongeacht de duur of omvang.”
Ondanks de sterke toename van digitale aanvallen en de problemen die leveranciers van game-servers soms tegenkomen is gamen nog steeds erg populair. VeryGames, één van de Europese marktleiders op het gebied van hosting-services, werkt samen met OVH om DDoS-aanvallen tegen te gaan. “DDoS-aanvallen kunnen onmogelijk worden beperkt en zijn in de gaming-wereld ontelbaar”, legt Johann Thiesson, oprichter van VeryGames, uit.
VeryGames beheert al jaren een eigen datacenter. Om gebruikers een efficiënte bescherming tegen de DDoS-aanvallen te bieden, is onlangs besloten om alle machines naar OVH te laten migreren. “Beheer van ons eigen datacenter leverde vaste kosten op die wij willen verminderen”, aldus Thiesson. “Maar het grootste nadeel was dat wij geen DDoS-bescherming konden aanbieden die even krachtig is als die van OVH. OVH heeft een zeer geavanceerde bescherming ontwikkeld om complexe aanvallen te verminderen. Bovendien maakt het wereldwijde netwerk van OVH het mogelijk om intensieve aanvallen aan te kunnen, zonder de aangevallen machines uit te schakelen of flinke kosten in rekening te brengen. Voordat wij onze servers naar OVH lieten migreren, zorgden aanvallen voor vertraging of onderbrekingen bij onze gebruikers. Dit is nu verleden tijd.”