- Bedrijfsnieuws van
- SPS
- geplaatst op
- 28 januari 2016 11:44 uur
Woningcorporatie Eigen Haard heeft gekozen voor SPS om het IT-beheer te optimaliseren. Met de Business en IT Service Management oplossing Gensys van SPS krijgt Eigen Haard geïntegreerd inzicht in zowel de IT-omgeving als de eindgebruikservaring. Het doel van de Amsterdamse woningcorporatie is om proactief IT-beheer uit te voeren, inzicht te krijgen in de urgentie van IT-problemen en de end user experience te monitoren. SPS levert met Gensys de oplossing en zal naast de implementatie ook helpen bij de organisatorische veranderingen. SPS is na een zorgvuldig selectieproces, waarin meerdere oplossingen werden beoordeeld, geselecteerd.
Door de professionaliseringsslag kan Eigen Haard in de toekomst problemen voor zijn en proactief beheer uitvoeren. De IT-beheerders hebben direct inzicht in het gedrag van de IT-omgeving en de oorzaak van incidenten. Met Gensys zijn zij in staat om problemen te voorkomen en incidenten snel op te lossen. Om dit succesvol te realiseren dient de IT-afdeling haar werkwijze aan te passen. SPS assisteert hierbij en verzorgt voor het hele IT-team trainingen om de nieuwe techniek en andere werkprocessen eigen te maken.
Tom Jurgens, Senior medewerker Regie Management bij Eigen Haard: “Een goede IT-dienstverlening gaat hand in hand met continue monitoring. De juiste tooling is hierbij onontbeerlijk. We hebben bewust gekozen voor één geïntegreerde oplossing van één leverancier. Met Gensys bewaken wij de prestaties van de IT-infrastructuur en zorgt de geïntegreerde End User eXperience monitor voor het meten van de eindgebruikerservaring op applicatieniveau. Daarnaast is het voor ons van belang dat we kunnen rapporteren op business proces niveau, met andere woorden: In welke mate ondersteunt ICT de belangrijkste processen van de woningcorporatie? Met Gensys kunnen we deze rapportages maken. Tevens bewaakt de oplossing de urgentie van een verstoring in relatie tot vastgelegde prestatiecriteria, waardoor we goed prioriteiten kunnen stellen. Gensys stelt ons in staat een gedegen root cause analyse uit te voeren, zo kunnen we een probleem bij de wortels aanpakken. Met SPS kunnen we de volgende stap naar een proactieve IT-beheerafdeling maken.”
Linda Verweij, COO bij SPS, voegt daar aan toe: “Door te beschikken over één geïntegreerde oplossing die de actuele samenstelling van de IT-infrastructuur in kaart brengt en tot op detailniveau inzichtelijk maakt, kan Eigen Haard ervoor zorgen dat de IT-dienstverlening naar de business optimaal is. Met Gensys en de End User eXperience monitor krijgt Eigen Haard inzicht in het gedrag van de IT-infrastructuur tot en met het niveau van de eindgebruiker en kan zo de service naar een hoger niveau tillen. Echter, naast de juiste tooling is het noodzakelijk om ook de ICT-processen hierop aan te passen. Wij begeleiden hen hierbij en maken ze vertrouwd met de nieuwe software. Zo kan Eigen Haard effectief invulling geven aan de servicedoelstellingen.”