- Bedrijfsnieuws van
- Multrix Benelux BV
- geplaatst op
- 19 februari 2016 18:16 uur
Op donderdag 11 februari 2016 hield Multrix een eerste partnerdag om haar hybride partnermodel voor automatiseerders te presenteren. Automatiseerders kunnen via het nieuwe partnermodel van Multrix gebruikmaken van de userprovisioningsoftware, uitgebreide support op applicaties en helpdesk-faciliteiten.
Wouter van de Westelaken, Partner Sales Manager bij Multrix: “De partner kan per klantcase bepalen hoe hij met Multrix wil samenwerken. Deze flexibiliteit is wenselijk omdat automatiseerders vaak zelf ook al bepaalde diensten aanbieden en voor aanvullende behoeften kunnen ze een beroep doen op het uitgebreide partnerprogramma van Multrix.
Gemakkelijk gebruikers aanmaken en rechten beheren
De partners krijgen toegang tot de userprovisioningtool van Multrix. Partners kunnen nu gemakkelijk gebruikers aanmaken en verwijderen. Het managen van online werkplekken is zo snel te realiseren. In de praktijk blijkt dat automatiseerders veel tijd kwijt zijn met het aanmaken van nieuwe gebruikers. Met de provisioningtool van Multrix is dit verleden tijd. Ook het instellen van rechtenbeheer (tot welke mappen en bestanden krijgt een medewerker toegang) kan ingesteld worden met de userprovisioning tool van Multrix. Erik van Laar, CEO bij Multrix: “Deze tool is door Multrix zelf ontwikkeld en met de input van ervaringen van gebruikers worden steeds verbeteringen en meer functionaliteiten doorgevoerd. Onze partners kunnen zo snel en gemakkelijk digitale werkplekken voor hun klanten aanmaken.”
Helpdesk beschikbaar voor partners en eindklanten
De partners en ook de eindklanten kunnen een beroep doen op de helpdesk op Multrix. Het kan voorkomen dat automatiseerders niet genoeg tijd en resources beschikbaar hebben om bepaalde behoeften van hun eindklanten te servicen. Wouter van de Westelaken, Partner Sales Manager bij Multrix: “Dat betekent in de praktijk dat automatiseerders meer tijd kunnen besteden aan bijvoorbeeld lokale automatisering en het beheer van digitale werkplekken grotendeels bij Multrix kunnen neerleggen.”
Orchestratie van data en applicaties
In welke ‘cloud’ staan uw applicaties? Moet dat in de publieke, private of de hybride cloud? Veel bedrijven worstelen met dit vraagstuk. Partners kunnen een beroep doen op de jarenlange ervaring van Multrix. Afhankelijk van de wensen en eisen van de eindklant kan Multrix geheel naar wens een combinatie maken van een private en publieke cloud met optioneel zelfs gekoppelde on-premise locaties. “Stel, een bedrijf wil een applicatie uit de publieke cloud afnemen maar de vertrouwelijke bedrijfsdata mogen niet bij deze aanbieder worden gehost. In dat geval zorgt Multrix ervoor dat bepaalde vertrouwelijke bedrijfsdata op een veilige, in Nederland gesitueerde private cloud worden gezet. Steeds meer organisaties leggen tevens het gehele regieproces van data en applicaties neer bij Multrix”, zegt Erik van Laar.
“Alleen bedrijven die transformeren tot digital enterprises zullen de komende jaren overleven”, stelt Erik van Laar. “Samen met onze partners kunnen we onze missie om van Nederlandse bedrijven digital enterprises te maken, nog sneller realiseren.”