- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 8 maart 2016 12:59 uur
Gisteren was BIT getroffen door een netwerkstoring. Verschillende klanten van het bedrijf waren daardoor tijdelijk niet bereikbaar. Het was ook niet de enige storing in korte tijd. Een van de getroffen klanten postte zojuist op Twitter een screenshot van een e-mail van het Dataone datacenter waarin een aanbod werd gedaan om over te stappen naar aanleiding van de netwerkstoring bij BIT.
De e-mail van Dataone begint met: “Naar aanleiding van uw bericht op twitter dat u last heeft van een netwerkstoring bij Bit toon ik bij deze mijn medeleven. Aangezien het een storing is geweest in een kort afzienbare tijd, wil ik dan ook het volgende aan u aanbieden. Mocht u ooit overwegen om over te stappen is het volgende van toepassing.” en daaronder volgt dan een aanbod met specificaties voor het afnemen van colocatie én netwerk-connectiviteit.
Dit roept bij mij de vraag op, is dit nou een gebrek aan collegialiteit en had Dataone niet beter haar medeleven aan BIT kunnen betuigen of is dit gewoon slimme marketing, in het kader van de een zijn storing is de ander zijn brood?
Update 13:30 uur: Dataone is opgericht door mensen die ook verantwoordelijk zijn voor Ecatel. Nigel van der Horst van Dataone laat ISPam.nl in een telefonische reactie weten dat Ecatel twee jaar geleden verkocht is en dat er op dit moment geen link meer tussen beide bedrijven bestaat.
Update 14:00 uur: Uit een opgave bij het Companies House van 13 september 2015 (pdf), de Britse Kamer van Koophandel blijkt dat beide bedrijven nog steeds dezelfde eigenaar en directie hebben. Het is dus onwaarschijnlijk dat Ecatel twee jaar geleden verkocht is.
Niet erg chique van @dataonenl om klanten van @bitnl te benaderen n.a.v. de storing. pic.twitter.com/Kpmjhj9IKV
— Jesper (@Jesperw) March 8, 2016