- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 3 maart 2007 11:12 uur
Gisteravond om 23:50 uur en gisternacht om 1:05 ontstonden er stroomstoringen van enkele seconden op de 7de etage in het We Dare datacentrum. Opnieuw, want op 11 oktober 2006 vonden vergelijkbare stroomstoringen plaats, met de zelfde oorzaak.
Net als deze keer viel toen de netspanning van Eneco weg en weigerde (een deel) van de UPS-systemen voor de 7de etage dienst. Gedurende het uitvallen van de netspanning en het opstarten van de generatoren viel de spanning toen eveneens enkele seconden weg.
Ook dit keer kwam er al snel een discussie over de stroomstoring op webhostingtalk.nl opgang. Daarnaast opnieuw complimenten voor We Dare die in dat topic, binnen enkele uren, text en uitleg over de stroomstoring gaf. In de reactie van We Dare stond ondermeer:
Helaas liet Murphy ons niet met rust en hebben we wederom een stroomstoring van Eneco mogen ondervinden.
Dit op krap 5 weken voor de levering van onze nieuwe UPS voor de 7e etage.
Zoals de klanten misschien weten hebben we laatste keer al het vertrouwen opgezegd in de UPS van AEG, echter is het niet zo dat een nieuwe installatie binnen een kort termijn neergezet kan worden.
Ondanks de bevestigingen van onze leverancier dat de UPS volledig functioneel is hebben we wederom problemen ondervonden op onze UPS waardoor 50% van onze klanten op de 7e etage zonder stroom kwam te zitten voor 1-3 seconden (opstart tijd van de generatoren).
Het is goed te noemen dat We Dare het vertrouwen in de UPS-systemen van AEG heeft opgezegd, zeer terecht mag nu ook worden aangenomen, nu deze opnieuw dienst hebben geweigerd. Het is daarom zeer vervelend dat de nieuwe UPS-systemen nog niet geleverd zijn.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre je kan stellen dat We Dare deze nieuwe stroomstoring had kunnen voorkomen, dan wel naast het feit dat ‘dit absoluut niet een tweede keer had mogen gebeuren’, We Dare een verwijt kan worden gemaakt voor deze nieuwe stroomstoring?
Wat vinden jullie?