- Bedrijfsnieuws van
- Ordina
- geplaatst op
- 17 maart 2016 16:36 uur
Zorginstelling Stichting Dichterbij heeft het bestaande outsourcingscontract met Ordina en SLTN Inter Access, (SLTN) verlengd met twee jaar, waardoor het contract nu doorloopt tot medio 2022. Ordina is in samenwerking met SLTN verantwoordelijk voor het beheren van de volledige ICT-omgeving en keten van de zorginstelling, inclusief infrastructuur, applicaties en werkplekken voor de ruim vierduizend medewerkers van Dichterbij.
Met deze outsourcing beschikt Stichting Dichterbij onder meer over een laagdrempelige en veilige werkplek- en cloud-oplossing. Medewerkers van Stichting Dichterbij hebben op elk moment en op elke plaats op een veilige manier toegang tot informatie, waarmee ze de beste zorg aan hun cliënten kunnen aanbieden. Stichting Dichterbij heeft opnieuw voor de combinatie Ordina en SLTN gekozen vanwege de goede samenwerking in voorgaande jaren en het feit dat beide partners innovatie hoog in het vaandel hebben staan.
Frank Holtman, CEO van Stichting Dichterbij: “Bij Dichterbij staat de optimale zorg voor onze klanten centraal. Goede informatievoorziening is dus onmisbaar. Daarnaast streven we ernaar om met behulp van ICT de zorg efficiënter en goedkoper te maken. Ook willen we de persoonlijke ontwikkeling van onze cliënten stimuleren met ehealth-oplossingen. Met Ordina en SLTN verwachten we onze ICT-ambities waar te maken. Zij hebben kennis van de zorg en denken mee over nieuwe toepassingen, waarmee we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen.”
“Wij zijn bijzonder trots dat Stichting Dichterbij ons wederom heeft geselecteerd als strategische ICT-outsourcing partner voor de komende jaren”, aldus Rob Sanders, directeur Beheer & Outsourcing van Ordina. “Sinds 2013 hebben we aangetoond dat Ordina in combinatie met SLTN een stabiele innovatiepartner is die zorgdraagt voor continuïteit in de dienstverlening en betrouwbaar is in het leveren van de benodigde kennis, kunde en ervaring op het ICT-landschap van Stichting Dichterbij. Onze visie is dat ICT niet alleen een bijdrage kan leveren aan het oplossen van maatschappelijke problemen, zoals een betaalbare zorg, maar er ook voor kan zorgen dat cliënten in de zorg meer de regie in eigen handen kunnen nemen.”
“De samenwerking tussen Ordina en SLTN bewijst zich in de praktijk. Beide organisaties hebben focus op het zorgdomein en brengen hun kennis en ervaring op het gebied van zorg, applicaties en infrastructuren samen. Een goede verbintenis die ervoor zorgt dat Stichting Dichterbij de meest optimale en innovatieve oplossing voor haar infrastructuur, applicaties en werkomgeving krijgt. Wij zijn dan ook trots dat Stichting Dichterbij dit beloont en onze strategische samenwerking heeft verlengd”, aldus Eugene Tuijnman, CEO van SLTN.