Grootste Nederlandse luchtvaartmaatschappij kiest Unisys voor servicedesk en lokaal beheer om kosten te drukken en productiviteit en tevredenheid van medewerkers te vergroten
- Bedrijfsnieuws van
- Unisys
- geplaatst op
- 22 maart 2016 11:21 uur
Unisys Corporation (NYSE: UIS) kondigt vandaag aan dat het een vijfjarig contract met KLM Royal Dutch Airlines heeft afgesloten. Unisys gaat de servicedesk en het lokaal beheer verzorgen op centrale locaties van de luchtvaartmaatschappij op Schiphol Airport en in Amstelveen.
De oplossing is ontworpen om de kosten die de maatschappij nu kwijt is aan service-delivery te reduceren en tegelijkertijd de productiviteit en de tevredenheid bij eindgebruikers te vergroten. Dit wordt bereikt door te anticiperen op operationele verstoringen, ze te voorkomen en meer te innoveren binnen de servicedesk- en IT-infrastructuur.
KLM Royal Dutch Airlines vliegt op meer dan 135 internationale bestemmingen in meer dan 60 landen. Unisys gaat de bijna 30.000 medewerkers wereldwijd voorzien van 24/7-servicedesk-ondersteuning in het Nederlands en Engels. Ze bieden ondersteuning op locatie, speciale diensten voor specifieke IT-uitrusting, installaties, verhuizingen, uitbreidingen en veranderingen (IMAC) en logistiek aan.
Daarnaast omvat de lokale dienstverlening van Unisys ook ondersteuning voor meer dan 20.000 apparaten, waaronder desktops, laptops, iPads, monitoren, printers en de installatie en het beheer van belangrijke software op elk van deze apparaten.
Unisys biedt ondersteuning op maat, die aansluit op KLM’s eigen dienstverlening, zoals de cruciale bestuuromgeving op het KLM Operations and Control Center (OCC) en KLM’s operationele afdelingen op Schiphol.
Olivier Houri, vicepresident en wereldwijd hoofd transport en reizen bij Unisys: “Unisys is erg blij dat het KLM Royal Dutch Airlines kan toevoegen aan zijn groeiende portfolio van klanten in de luchtvaartsector. Onze dienstverlening helpt KLM Royal Dutch Airlines de ambitieuze doelen op het gebied van operationele kosten te behalen en snelle en effectieve dienstverlening aan zowel medewerkers als klanten te bieden. Daarbij zijn onze diensten te schalen, zodat we de lange termijnplannen voor groei van het bedrijf kunnen ondersteunen.”
Unisys heeft meer dan 45 jaar ervaring in het aanbieden van geavanceerde en cruciale IT-oplossingen in de luchtvaartindustrie. Meer dan 100 luchtvaartmaatschappijen vertrouwen op de diensten en oplossingen van Unisys en een kwart van de wereldwijde vliegtuigpassagiers gebruikt systemen van Unisys om in te checken.