- Door
- Edwin Feldmann (HYPR: Hosting Your PR)
- (PR-bureau:
- HYPR: Hosting Your PR)
- geplaatst op
- 30 mei 2016 08:00 uur
Het vragen van 10 euro setupkosten bij een webhostingpakket of een domeinregistratie kan echt niet meer in deze tijd waarin alles geautomatiseerd is. Dat vindt Marcel Stegeman. Hij is sinds september 2015 met vijf anderen werkzaam bij hostingbedrijf McSEO.
Marcel Stegeman is geen onbekende in de hostingbranche. Hij is de oprichter van Deziweb en daar 10 jaar bij betrokken geweest en hij is tevens de initiatiefnemer van het datacenter in Meppel dat nu eigendom is van Serverius.
Wat is het belangrijkste product van jullie bedrijf?
“McSEO levert webhosting aan particulieren en zakelijke klanten en we doen aan conceptontwikkeling. We ontwikkelen zelf dus software voor onze klanten of om onze dienstverlening te verbeteren. Daarnaast bieden we ook SEO-diensten aan voor klanten die daarom vragen.”
Wat maakt jullie beter dan de concurrentie?
“We hebben veel geautomatiseerd, we beschikken over veel vakkennis en jarenlange ervaring in de hostingbranche. We zijn een stel vakidioten die serieus werk maken van support. Zo is bij McSEO de gemiddelde responstijd op supportvragen 10 minuten. Als je aan je website werkt en ergens tegenaan loopt, wil je snel antwoord en niet pas na acht uur.”
Wat is er zo leuk aan webhosting?
“Het is heel divers. Je krijgt te maken met allerlei verschillende vragen en systemen van klanten. Elke dag is anders. En wat ik vooral het leukste vind, is het behulpzaam zijn. De klant helpen zodat hij tevreden is, want zo bouw je een mooi business op.”
Welk bedrijf is een inspiratiebron voor jullie?
“Ik heb bewondering voor Antagonist. Zij gaan goed met klanten om. Dat doen wij ook want ik heb wel geleerd hoe belangrijk dat is. Een ontevreden klant blijft bijna altijd ontevreden, ongeacht wat je doet om dat goed te maken. Het is heel lastig om iemand dan nog tevreden te stellen. Ik heb bij Deziweb wel eens een klant gehad die ontevreden was, die heb ik opgebeld en gevraagd hoe we het konden oplossen. Die klant had onrealistische eisen en was niet tevreden te krijgen, maar hij is daarna nog wel 7 jaar klant gebleven.”
Hoe zorgen jullie voor een hoge klanttevredenheid?
McSEO heeft geen ontevreden klanten, zo zegt Stegeman. “Klanttevredenheid is echt het allerbelangrijkste voor je bedrijf. Anders lopen ze weg en houd je niks over. De klant is de ambassadeur van je bedrijf en een tevreden klant maakt reclame voor je. De taak van Stegeman is dan ook vooral het creëren van ambassadeurs. De verwachting die we met onze website wekken, willen we overtreffen.”
“Om vooral met ontwikkeling en support bezig te kunnen zijn, proberen we zoveel mogelijk processen te automatiseren. Ik vind bijvoorbeeld dat het vragen van 10 euro setupkosten voor een hostingpakket echt niet meer kan”, zo zegt hij. “Dergelijk processen zijn allemaal geautomatiseerd.”
Is er nog iets dat jullie zelf willen toevoegen aan dit gesprek?
“Samen met Allard Lamberink ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuw concept op het gebied van backups.” Binnenkort komt McSEO met een nieuwe manier van backuppen voor de hostingbranche, maar daarover mag hij nog niet veel meer vertellen.
Geschreven door Edwin Feldmann (HYPR: Hosting Your PR)
Dit ingezonden artikel is geschreven door Edwin Feldmann van HYPR: Hosting Your PR.
Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR
Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!
Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.