- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 7 juli 2016 12:23 uur
Het Global Switch datacenter in Amsterdam is vanochtend getroffen door een stroomstoring. Dat melden verschillende bronnen aan ISPam.nl. Daarnaast maakt ook een aantal bedrijven op Twitter melding van de stroomstoring.
In een blog meldt Networking4all dat door de ruimte genaamd “Colo 2” is getroffen door de stroomstoring:
Bij navraag bleek het probleem meerdere bedrijven die hun diensten bij Global Switch afnemen, te hebben getroffen. Heel Colo 2, de locatie waar de servers van Networking4all staan, had te kampen met een stroomonderbreking. Global Switch is op dit moment nog bezig met het uitvoeren van een onderzoek om de exacte oorzaak te achterhalen.
Update 8 juni 12:15 uur: In een update van de blog meldt Networking4all dat de stroomstoring bij Global Switch is veroorzaakt door onderhoudswerkzaamheden aan de stroominfrastructuur van het datacenter:
Global Switch heeft inmiddels de getroffen klanten laten weten dat de storing werd veroorzaakt door een misgelopen jaarlijkse onderhoudsbeurt aan de stroomvoorzieningen die om half 9 ’s ochtends werd ingezet. Hierbij zou de stroom moeten worden omgeleid via een bypass, maar haperde het systeem waardoor de stroom kort werd onderbroken. Als gevolg van deze korte stroomonderbreking moesten alle servers in Colo 2, waaronder de servers van Networking4all, opnieuw opstarten, waardoor helaas de diensten van Networking4all werden onderbroken.
Onze diensten komen langzaam weer online. Storing lijkt te zijn veroorzaakt door stroomstoring in het datacentrum. We houden u op de hoogte!
— Networking4all (@Networking4all) July 7, 2016
Datacenter @globalswitch heeft 20 min geleden een stroomstoring gehad.
— Erik Bais (@erikbais) July 7, 2016
https://twitter.com/PROXSYS_NL/status/750955735475953664