BlueCielo verbetert customer online experience met Self-Service Center van HSO

  • Bedrijfsnieuws van
  • HSO
  • geplaatst op
  • 17 augustus 2016 10:55 uur

BlueCielo ECM Solutions, een wereldwijde softwareleverancier van Engineering Information Management (EIM) en Asset Lifecycle Information Management (ALIM)-oplossingen, verbetert de klantbeleving door de inzet van een Self-Service Center. HSO ontwikkelde in nauwe samenwerking met BlueCielo het portaal op basis van Microsoft’s CRM Portal.

Het nieuwe BlueCielo Self-Service Center geeft haar klanten makkelijke toegang tot informatie om het gebruik van het EIM-systeem ‘BlueCielo Meridian’ een succes te maken binnen hun organisatie. Het Self-Service Center geeft inzicht in contracten en autorisaties, toegang tot productinformatie, trainingsmaterialen en helpdesk support. Partners van BlueCielo hebben additionele functionaliteiten, zoals het aanmaken van accounts, contacts, opportunities, quotes en beheer van helpdesk support calls voor hun klanten.

Het op Microsoft CRM Portal gebaseerde Self-Service Center heeft ten opzichte van het oude portaal een verbeterde user interface, vereenvoudigde toegang (mede door het gebruik van single sign-on), uitgebreidere functionaliteiten en betere informatievoorziening. Hierdoor is BlueCielo in staat gebruikers bredere kennis over het product te bieden en de naamsbekendheid te vergroten onder business users.

Edwin van Dijk, Global Marketing Director bij BlueCielo: “Samen met HSO hebben we een prachtig resultaat geboekt met de go-live. Gebruikers zijn erg enthousiast en geven het portaal gemiddeld een score van acht op een schaal van tien. Met het Self-Service Center helpen wij onze partners, klanten en gebruikers succesvoller te zijn met ons BlueCielo Meridian-systeem. Omdat het portaal in directe verbinding staat met ons CRM-systeem, was goede CRM-kennis van essentieel belang bij de ontwikkeling. HSO bracht naast deze kennis ook structuur, enthousiasme en oplossingsgerichtheid. Nu het systeem succesvol in gebruik is genomen, is ons plan om het gebruik te meten, meer functionaliteit en informatie te bieden en een selectie van de vele opties door te voeren in de tweede versie in januari 2017.”

“De vraag om self-service en self-control speelt in alle markten, in B2C én B2B”, aldus Hein Jochems, Microsoft CRM consultant bij HSO. “Met het nieuwe Self-Service Center speelt BlueCielo slim in op deze vraag en geeft haar klanten en partners de controle over training, support, service en informatievoorziening. De grote diversiteit aan functionaliteiten in het portaal is volledig gericht op de persoon. Mede hierdoor wordt het portaal van BlueCielo snel geadopteerd door gebruikers.”

 

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.