Uitbreiding van Partner Ready-programma, nieuwe services en oplossingen stomen HPE en partners klaar voor de veranderende, op services georiënteerde marktdynamiek
- Bedrijfsnieuws van
- Hewlett Packard Enterprise
- (PR-bureau:
- Porter Novelli)
- geplaatst op
- 13 september 2016 15:02 uur
Tijdens zijn Global Partner Conference (GPC) 2016 kondigt Hewlett Packard Enterprise (HPE) vandaag producten en hulpmiddelen aan, waarmee channelpartners hun groei kunnen versnellen in het dynamische technologielandschap van vandaag. Hiertoe breidt HPE zijn toonaangevende Partner Ready-programma verder uit om partners (groot en klein, met verschillende specialisaties) nog meer resources te leveren om hun marktaandeel te vergroten. Verder biedt HPE een nieuw en volledig geïntegreerd Partner Ready Networkingprogramma, een vernieuwd Partner Ready Service Provider (PRSP)-programma, en nieuwe kant-en-klare marketingmiddelen, zoals een social media center en e-mail- en chatondersteuning.
Naast de strategische uitbreiding van het Partner Ready-programma, introduceert HPE vernieuwde hardware en services om de belofte van enterprise mobility waar te maken. Deze innovaties beslaan alle productlijnen van HPE, waaronder networking, cloud, storage en hyper-converged computing.
Met deze aankondigingen reageert HPE op het snel veranderende IT- en daarmee channel-landschap waarin een sterke en snelle groei in servicegerichte oplossingen te zien is.
“HPE focust zich steeds meer op het partnerkanaal en richt zich op het bieden van innovatieve en collaboratieve oplossingen waarmee zowel HPE als onze partners groei kunnen realiseren”, aldus Meg Whitman, president en Chief Executive Officer van Hewlett Packard Enterprise. “We moeten zeer nauw samenwerken met onze partners om platforms en tools te bouwen en implementeren voor wereldwijde organisaties, zodat zij sneller kunnen groeien.”
“HPE kan sneller dan wie dan ook reageren op de veranderingen in IT, omdat onze oplossingen veranderingen kracht bijzetten op enterpriseniveau”, aldus Kerry Bailey, Worldwide Channel Chief van Hewlett Packard Enterprise. “Hierdoor is HPE beter gepositioneerd dan iedere andere leverancier om de beste partner-ready oplossingen te bieden voor alle mogelijke channel-businessmodellen en groeicategorieën.”
Updates aan het HPE Partner Ready-programma
• Een competentiegedreven benadering voor HPE Partner Ready
HPE stelt partners nu in staat om salesgroei in specifieke gebieden te versnellen, en beloont hen daar ook voor. Dit met de introductie van channel ‘competencies’, een verfijnde expertise rond clusters van geselecteerde oplossingen van HPE. HPE Partner Ready bevat in totaal 11 competenties, waarvan zes formeel gelanceerd worden tijdens GPC. De andere competenties worden in de komende 12 maanden uitgerold op basis van feedback van partners en behoeften van klanten.
– De competenties die nu aangekondigd zijn: Application Development and Transformation*, IT Automation and Orchestration, Risk Management and Secure Design, Incident Recovery*, Threat Detection and Response, Data Discovery and Assessment, Data Management Infrastructure and Architecture*, Data Analytics and Business Insight, Intelligent Workplace*, Digital Collaboration*, en Campus Mobility.
– Deze competenties zijn gekoppeld aan HPE’s oplossingen en services voor de hele enterprise en zijn belangrijk voor de toekomstige groei van HPE en het partnerecosysteem.
• HPE Partner Ready for Networking-programma
Het nieuwe Partner Ready for Networking-programma combineert de beste elementen uit de Aruba PartnerEdge- en HPE Networking channelprogramma’s. Hiermee benutten partners alle mogelijkheden in de groeiende mobilitymarkt. Met een uitgebreide lijn van toonaangevende services en oplossingen voor ‘mobile-first campus’, branch en IoT (Internet of Things) – ondersteund door meer voorspelbare winstgevendheid en een vereenvoudigde manier van zakendoen – biedt het nieuwe Partner Ready for Networking-programma partners van Aruba en HPE Networking grote voordelen van Partner Ready en mogelijkheden voor omzetgroei.
• HPE Partner Ready for Service Providers-programma
HPE introduceert een nieuwe en verbeterde track binnen Partner Ready. Deze is speciaal gericht op de behoeften van het groeiende aantal Service Providers (SP’s) die gebruik maken van HPE technologie en IT-investeringsoplossingen. Strategische verbeteringen – inclusief naadloze afstemming met het channel hardware/software portfolio en innovatieve IT-consumptieopties – verzekeren dat HPE de ‘vendor of choice’ is als het gaat om alle hedendaagse en toekomstige behoeften van de service providers. Voorbeelden van programmaverbeteringen – die vanaf 1 november beschikbaar zijn – omvatten:
– Flexible Capacity zodat partners de operationele kosten van hun datacenter kunnen stroomlijnen met opbrengsten uit “abonnementen”.
– Partner training en educatie, zodat technologieën van HPE beter benut kunnen worden en nieuwe service geleverd kan worden.
– Service Provider Certification voor extra onderscheid in de markt en vertrouwen bij klanten.
• HPE Partner Ready for Technology Partners-programma
HPE heeft zijn Partner Ready for Technology Partners-programma vernieuwd zodat onafhankelijke software- en hardware leveranciers productinnovaties gemakkelijker kunnen integreren, valideren en vermarkten met HPE. Met dit programma biedt HPE technologiepartners een voorspelbare partnerervaring en de juiste middelen, processen en resources om oplossingen te ontwikkelen die onze gezamenlijke klanten nodig hebben om te innoveren en transformeren. Dit resulteert in meer omzet en marktaandeel voor HPE en haar partners.
• HPE Partner Ready Marketing Tools
HPE heeft haar on-demand marketing resources drastisch uitgebreid. Deze zijn beschikbaar voor partners op ieder niveau en beslaan zowel de behoeften van traditionele marketing als nieuwe media. Nieuwe toonaangevende resources omvatten een social media center, een ondersteunende marketing ‘concierge’ service, content syndication tools, marketing training tools en webinars.
– Het HPE Partner Ready Social Media Center bevat beeldmateriaal, materialen met “thought leadership” content, infographics, YouTube video’s, whitepapers en andere social media assets.
– De Marketing Conciërge Service is een e-mail- of chatondersteuning die 24 uur per dag, 5 dagen per week beschikbaar is in 22 talen.
• HPE Partner Ready IT Investment Online Tools**
HPE Financial Services kondigt de Partner Connection API aan, een ‘plug-and-play’ interface die direct integreert in een online portalomgeving van de partner. Partners kunnen hiermee diverse functionele interfaces kiezen, zodat zij klanten kunnen helpen kiezen hoe ze technologie willen aanschaffen, betalen of consumeren. De online calculator geeft eindgebruikers snel offertes voor HPE-oplossingen (hardware, software en services) of een totaalofferte voor geïntegreerde oplossingen van HPE en partners. Daarnaast is er een CRM-tool beschikbaar waarmee een geïntegreerde HPE- en partneroplossing samengesteld kan worden.
Verbeterde groeimogelijkheden met mobility
HPE introduceert meerdere productverbeteringen om netwerkgebruikers en datacenters voor te bereiden op de behoeften van de toekomst. Gecombineerd leveren deze oplossingen de snelheid, flexibiliteit en kracht die grote bedrijven nodig hebben. Ondertussen blijft de verwachte winstgevendheid en betrouwbaarheid van HPE en zijn partners behouden.
• Aruba Mobile First-platform
Aruba onthult het Aruba Mobile First-platform, een softwarelaag die application programming interfaces (API’s) gebruikt om developers en businessleiders te voorzien van netwerkinzichten om applicaties en services te verbeteren. Het platform versnelt integratie en innovatie van mobiel en IoT (Internet of Things) met de snelheid van het developer ecosysteem in plaats van op het tempo van een leverancier. Door gebruik te maken van de rijke contextuele informatie die de Aruba infrastructuur verzamelt uit verbonden devices, kunnen developers en organisaties bestaande applicaties verbeteren en bovendien nieuwe applicaties creëren. Dit verbetert de klantervaring, versnelt businessoperaties en genereert nieuwe omzetmogelijkheden.
• Flexibele consumptiemodellen voor networking
Aruba kondigt nieuwe modellen aan op gebied van netwerkinkoop en -consumptie. Dit geeft klanten meer flexibiliteit en keuzemogelijkheden voor de aanschaf van en support voor hun netwerkinfrastructuur. De nieuwe ‘Netwerk as a Service’, ‘managed service’ en ‘cloud-based networking options’ zorgen dat partners op maat gemaakte oplossingen kunnen bieden waarmee investeringskosten verminderen en risico’s geminimaliseerd worden en waarmee schaalbaarheid ‘on demand’ aangeboden kan worden.
• HPE Flexible Capacity
HPE Flexible Capacity wordt uitgebreid om partners nog meer mogelijkheden te bieden om de oplossingen te gebruiken om groei te realiseren.
• HC 380 voor de channel
HPE introduceert een uitbreiding van Hyper Converged 380-producten voor channel partners. Deze bestaan uit hardware, ondersteuning en start-upservices en bieden klanten de mogelijkheid om aangepaste virtualisatie, cloud en VDI-workloads te bestellen in slechts 5 klikken.
• Uitbreiden van HPE Flash en software-defined storage voor MKB
HPE breidt het bereik van zijn entry-storageportfolio significant uit om het MKB te helpen bij het moderniseren en versnellen van hun IT-systemen. Dit gebeurt met de introductie van de nieuwe HPE StoreVirtual 3200 en HPE MSA 2042 storagesystemen. De nieuwste innovaties zorgen dat partners hun klanten klein kunnen laten beginnen en verder laten groeien zonder disruptie, terwijl technologische drempels weggenomen worden.
• Docker-ready Server
Als onderdeel van de samenwerking tussen HPE en Docker, Inc. is de eerste HPE Docker-ready Server nu beschikbaar. De voorgeconfigureerde serverplatforms van HPE zijn klaar voor de Docker Engines. De servermodellen omvatten de HPE ProLiant DL360, DL380 en BL460. De servers worden geleverd voor containeromgevingen, grotere optimalisatie van infrastructuur, verbeterde time-to-application performance en het wordt ondersteund door HPE Technical Services en Docker.