- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 25 mei 2007 07:15 uur
Uit het jaarverslag 2006 (PDF) van Stichting De Ombudsman blijkt dat de internet- en telecombranche bij consumenten voor veel problemen en ergenis zorgt. Bij de stichting die consumenten helpt hun recht te halen, kwamen over bedrijven in de internet- en telecombranche maar liefst 2668 van de totaal 12.000 klachten binnen. De stichting wijdt dit vooral toe aan de opkomst van tripleplay.
De stichting meldt hierover het volgende in haar jaarverslag:
Het aantal klachten over twee-in-één of drie-in-één pakketten is in 2006 toegenomen. Het regende klachten over falende techniek, slecht werkende helpdesks en niet nagekomen beloftes door de internet- en telecombedrijven. Door het ‘succes’ van KPN’s Internetplusbellen zijn de klachten geëxplodeerd.
…
Regelmatig raden wij mensen aan voorzichtigheid te betrachten bij dit soort wild-west markten. Maak geen gebruik van allerlei aanlokkelijke aanbiedingen zolang er nog kinderziektes in zitten, is het parool. Kijk op websites en –forums waar de ervaringen van andere gebruikers vermeld staan. Zeker bij de drie-in-één pakketten raden wij terughoudendheid aan.
Verder zouden consumenten ook veel klachten bij de stichting binnengekomen over problematiek bij het overstappen naar een nieuwe provider, waarbij ondermeer vaak “lijngijzeling” door de oude provider plaats vindt. Dit komt overeen met de constateringen van een recent onderzoek dat uitgevoerd is in opdracht van OPTA.