- Door
- Veenman
- geplaatst op
- 26 februari 2009 08:01 uur
De website van de luchthaven Schiphol was na de crash van een Boeing 737 van Turkish Airlines vrijwel direct onbereikbaar. Volgens monitoringbedrijf Uptrends begon de storing om 11.11 uur. Na het middaguur kwam de website van Schiphol weer in de lucht met een beperkte inhoud. Op Schiphol.nl stonden enkel een mededeling over de crash en vlucht- en reis informatie. Al was ook deze nood-website bij vlagen ook slecht bereikbaar, merkte de ISPam.nl redactie.
Dit laat maar weer eens zien dat de hosting van websites onderschat wordt. De hosting van de website van Schiphol was duidelijk niet voorbereid op een ramp. Websites als die van luchthaven Schiphol zouden juist wel voorbereid moeten zijn op rampen. Het lijkt er op dat Schiphol zelf de hosting van haar website verzorgt. Wat mij betreft kunnen ze dat beter over laten aan een hostingbedrijf die daar in gespecialiseerd is en voldoende overcapaciteit beschikbaarheid heeft, zodat de website van Schiphol ook tijdens rampen in de lucht blijft.