- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 5 mei 2006 14:42 uur
Dat downtime van websites klanten kost is iets dat iedereen kan bedenken. Echter uit een onderzoek van TelecityRedbus blijkt dat bijna 90% van alle bezoekers bij het platliggen van een website direct zijn knaken bij de concurrent uitgeeft.
Andere interessante feiten uit het onderzoek zijn dat 85% van de clientele downtime van een website de reputatie van het bedrijf erachter zwaar beschadigd. Als een website wel online is mag het maximaal 30 seconden duren voordat de website geladen is, na die tijd surft 75% van de bezoekers door naar de concurrent, om daar waarschijnlijk zijn knaken uit te geven.
Ook is onderzocht wat de top 3 redenen zijn om naar de concurrent te gaan:
- Slechte service (70,8%)
- Traag ladende website (68,9%)
- De bestelde items niet leveren (68,5%)
Voor klanten van ISP’s is downtime heel erg duur zoals uit bovenstaande cijfers blijkt. Als je prospect of klant volgende keer vraagt waarom je zo duur bent. Dan antwoord je: Wij zijn niet duur, die goedkope webhoster voor 1 euro per maand, die niet bereikbaar is voor problemen en er continue uit ligt. Die is pas duur, bij hun loop je klanten en daarmee omzet mis!