- Door
- Veenman
- geplaatst op
- 14 december 2007 07:55 uur
LinxHosting dat ook bekend is als MijnRegistrar is door SIDN als deelnemer geroyeerd omdat deze zijn verplichtingen tegenover SIDN niet is nagekomen, dat wil zeggen hoogst waarschijnlijk niet betaald heeft. Gisteren kregen .nl-domeinnaamhouders die hun domeinnamen via LinxHosting hebben geregistreerd per e-mail en per post te horen gekregen dat ze op zoek moeten naar een nieuwe SIDN deelnemer. De geruchten dat er problemen waren bij Linxhosting gingen al langer, maar het doek lijkt nu echt voor Linxhosting gevallen.
Uiteraard heb ik ook LinxHosting om een reactie gevraagd, maar de telefoon wordt niet opgenomen, e-mail bounced en ook de website van LinxHosting is uit de lucht.
Wat deze zaak typeert is dat de vorige domeinnaamwederverkoper die door SIDN geroyeerd werd en waarvan de houders van de .nl-domeinnaamhouders eveneens e-mail en brieven kregen van SIDN, na geroyeerd te zijn door SIDN, zijn .nl-domeinnamen bij LinxHosting onderbracht. Het gaat hier inderdaad over Zor.in (BestHost, PowerDRS).
Opmerkelijk is dat enkele weken geleden er bij ISPam.nl meldingen binnen kwamen over het feit dat er opnieuw brieven naar houders van .nl-domeinnamen waren gestuurd door SIDN die ooit via Zor.in waren geregistreerd, dit terwijl Zor.in bij SIDN al ruim een jaar niet meer in de lijst met deelnemers staat. Het is onduidelijk of beide kwesties verband met elkaar houden.
Wat deze ontwikkeling maar weereens aantoont is dat kwaliteit en continuïteit een prijs heeft. Als je die prijs niet wil betalen, dan kan dit de consequentie zijn.