- Door
- Veenman
- geplaatst op
- 10 januari 2008 08:10 uur
Het Nederlandse bedrijf Port O’Mail denkt een oplossing voor ondermeer spam te hebben gevonden in de vorm van betaalde e-mail. Wie een e-mail stuurt naar een mailbox die door Port O’Mail wordt beheerd, krijgt een e-mail terug met het verzoek om via iDeal, Paypal of creditcard te betalen. Pas wanneer de verzender betaald, dan wordt zijn e-mail afgeleverd.
Aernoud de Vries, oprichter van Port O’Mail:
Bedrijven kunnen aan bepaalde veel gebruikte of misbruikte e-mailadressen binnen hun organisatie een tarief koppelen. Al jaren is het vanzelfsprekend om voor een telefoongesprek of een poststuk te betalen, dus waarom niet voor het verzenden van e-mails? Betaalde e-mail maakt de verwerking ervan voor bedrijven beheersbaar, kostendekkend of zelfs winstgevend. Helpdesks en callcenters hebben hiermee een alternatief in handen voor de 0900-servicenummers die zij klanten bieden. Ook voor bedrijven die veel spam ontvangen, kan Port O’Mail veel voordeel opleveren.
Het lijkt me wel een interessante dienst, voor algemeen gebruik lijkt het me niet zo geschikt, maar voor helpdesks zou het best eens kunnen aanslaan. Er zijn nu namelijk al bedrijven die voor beantwoording van een ticket door de helpdesk een bepaald bedrag laten betalen.