- Door
- Edwin Feldmann
- geplaatst op
- 9 februari 2010 08:05 uur
Strato blijft Strato, zegt Damian Schmidt stellig als directeur van het hostingbedrijf. Voor de merknaam en voor de klant verandert er niet veel. Maar onder de oppervlakte broeien allemaal plannen.
Op dit moment is de – van oorsprong Duitse – hoster in zes Europese landen actief (Duitsland, Nederland, Spanje, Italië, Groot-Brittannië en Frankrijk). Na de overname van november vorig jaar kijkt Schmidt samen met Deutsche Telekom naar scenario’s waarbij serieus wordt nagedacht over uitbreiding naar andere landen of regio’s zoals Azië. “Deutsche Telekom wil de groei bij ons vergroten. Dat kan gestimuleerd worden met geld of door uit te breiden naar andere landen”, zegt Schmidt in een exclusief interview met ISPam.nl.
“Die scenario’s vergen veel voorbereiding en discussie en daar zijn we nu mee bezig. Natuurlijk zijn de verwachting van ons hoog, omdat ze 275 miljoen euro hebben betaald. Maar we zullen ervoor zorgen dat Deutsche Telekom die investering weer terugverdient”, verzekert Schmidt.
“De hostingbranche heeft te maken met een vrij stabiel prijsniveau, vergeleken met andere onderdelen van de telecommarkt die bijvoorbeeld gereguleerd worden door de Europese Commissie. Dat zorgt alleen maar voor prijsverlagingen.”
Voordelen
Schmidt ziet voordelen in de combinatie met de telecomgigant uit Duitsland. Vooral op het gebied van cross selling. “En we denken dat we nieuwe en een hogere omzet behalen als we nieuwe markten gaan betreden.” Ook moet Strato meer aan marketing gaan doen, vindt hij.
De posities van Schmidt en zijn technische topman René Wienholtz lopen naar eigen zeggen geen gevaar. “Deutsche Telekom heeft voor ons gekozen omdat we erin zijn geslaagd om in drie jaar tijd de waarde van Strato te verdubbelen. Als een bedrijfsleiding daartoe in staat is, wil je die niet inruilen. Bovendien is het handiger om de top te behouden die ervaring en kennis heeft op hun marktgebied.”