- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 10 juni 2008 08:02 uur
Orange Nederland is enige tijd geleden door T-Mobile overgenomen, één van de voorwaarden bij de overname was dat de naam Orange in Nederland zou verdwijnen, omdat het voormalige moederbedrijf van France Telecom in andere landen de naam Orange nog gebruikt. Het mobiele netwerk van Orange is inmiddels gefuseerd met het T-Mobile netwerk en Orange Breedband werd, zonder veel succes, door T-Mobile in de etalage geplaatst.
Van de 500.000 klanten van Orange Breedband zijn de kabel-klanten overgegaan naar Ziggo, maar de ADSL-klanten van Orange Breedband wist T-Mobile niet te slijten. Laatst haakte KPN als laatste potentiële koper af. T-Mobile heeft daarom besloten om Orange Breedband vanaf 26 juni te rebranden naar de nieuwe naam Online. Ook staat Online niet langer in de etalage, in plaats daarvan zet T-Mobile in op groei, zo stelde een woordvoerder tegenover Webwereld.
Bernard Uyttendaele, algemeen directeur van Online:
Toegang hebben tot het internet en je e-mail, is in Nederland net zo vanzelfsprekend als het water dat uit de kraan komt. Online staat dáár voor: zorgeloos online zijn. Dat is waar onze klanten behoefte aan hebben. Daarom zorgen wij er voor dat zij, ook tijdens de naamswisseling, zorgeloos gebruik kunnen maken van onze dienstverlening. Zo blijven alle e-mailadressen en VoIP nummers het gewoon doen. Onze algemene voorwaarden zijn niet inhoudelijk veranderd, maar wel in toegankelijke taal herschreven. Wij starten niet direct met grote campagnes. Eerst nemen we de tijd om onze klanten te laten ervaren waar we voor staan.
Voor de breedband markt in Nederland is dit een goede ontwikkeling. Op dit moment heeft KPN het grootse deel van de breedband markt in handen. Online zou daar met moederbedrijf T-Mobile achter zich een mooi tegenwicht aan kunnen bieden!