- Door
- John T. Knieriem
- geplaatst op
- 10 januari 2011 08:08 uur
Telfort kent de meeste dsl-storingen. Dat meldt de Consumentenbond na onderzoek. 40% van de Telfort-klanten uit het panel had last van maar liefst drie of meer internetstoringen. Ook XS4ALL maakt het bont, maar bleek tegelijkertijd in ander onderzoek naar de beste internetprovider van 2010 ook erg hoog scoren. Blijkbaar zijn klanten van XS4ALL ondanks de storingen toch zeer tevreden.
De zogeheten dode lijn is de meest voorkomende storing. Acht van de tien panelleden in het onderzoek overkwam dit, 87% van de abonnees van Telfort en 90% van Caiway.
Lang wachten bij het bellen van de helpdesk en geen reactie op e-mails is schering en inslag bij internetproviders. Bij Caiway moest meer dan de helft van de bellers lang wachten of kwamen ze er helemaal niet door. Ook bij UPC, Telfort en KPN ligt dat percentage boven de 30%. Op klachten via een brief, mail of webformulier kreeg gemiddeld één op de drie klagers in 2010 helemaal geen antwoord. Zeelandnet reageerde daarentegen op 93% van de ingezonden klachten.