- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 24 augustus 2006 11:33 uur
Een bedrijf waar ik me over blijf verbazen is Hosting Concepts, dat waarschijnlijk beter bekend is als Netnation, Flexservers en OpenProvider. Ze roepen zichzelf in een persbericht uit tot marktleider in de hostingbranche. Als je echter kijkt naar de kwaliteit en betrouwbaarheid van de dienstverlening die ze leveren, sta ik perplex.
Zo lag het hele netwerk op 20 juli gedurende 18 uur volledig plat, plannen ze minimaal 24 uur durend spoedonderhoud op werkdagen (afgelopen maandag), en op webhostingtalk.nl lees je vandaag dat een klant om 9:30 uur een e-mail krijgt dat er vanaf 12:00 uur spoedonderhoud zal worden gepleegd, waardoor de server van de klant gedurende enkele uren plat zal gaan:
Geachte klant,
Wegens spoedonderhoud aan hardware zal uw server vanaf 12 uur vanmiddag onbereikbaar zijn gedurende enkele uren. In de loop van vanmiddag verwachten wij de server weer online te krijgen. Wij houden u op de hoogte, en onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Flexservers Support
Naast deze melding staan fora als webhostingtalk.nl in verhouding heel veel berichten over de dienstverlening van Hosting Concepts ondernemingen, waarbij deze in het gros van de gevallen niet al te positief van aard zijn. Nu stond er wel in het topic dat ook door de persoon die bovenstaande melding maakte, dat er ook veel zaken verbeterd waren!
Dus ik vraag me af of dit spoedonderhoud van deze week, het laatste dal is, waarna we daarna enkel positieve berichten en meldingen over Hosting Concepts krijgen!