Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

RACKBOOST neemt Proserve Belgium over

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 2 september 2006 09:48 uur

Op 29 augustus maakte RACKBOOST en Proserve bekend, dat ze tot een definitieve overeenkomst waren gekomen, om RACKBOOST zowel het cliënteel als de technische infrastructuur te LCL Diegem en Interxion Zaventem van Proserve Belgium over te nemen.

Het persbericht is helaas zuinig met informatie en geeft geen duidelijke reden, waarom ProServe zijn Belgische activiteiten van de hand doet. In onderstaande quote geeft Gerben van der Veen, Managing Director van ProServe, wel aan dat er nieuwe kansen en mogelijkheden voor klanten worden gecreeerd door de overname.

Gerben van der Veen, Managing Director van ProServe:

De snelheid, stabiliteit en de schaalbaarheid van ons netwerk is altijd onze grootste troef geweest. Aangezien RACKBOOST de volledige  infrastructuur overneemt blijft deze situatie onveranderd. De overeenkomst zal ons netwerk combineren met de uitgebreide diensten van RACKBOOST zodat er nieuwe kansen en mogelijkheden gecreëerd worden voor onze bestaande klanten.

Stefanie Vervloet, CEO van RACKBOOST:

Service en support zijn de absolute kernwoorden van  RACKBOOST. Als zusterbedrijf van Infoserve IT Resourcing, een gerenommeerd consultancy bedrijf,  hebben wij alle troeven in huis om klanten maximaal bij te staan in het uitbouwen van hun diensten.  We zijn er van overtuigd dat de uitbreiding van de ongeëvenaarde netwerkstabiliteit van ProServe met de uitstekende service van RACKBOOST tot de perfecte dienstverlening zal leiden voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Doordat het een “lock, stock & barrel” overname is, veranderd er voor de klanten van ProServe verder niks, behalve dan dat ze nu ook gebruik kunnen maken van de uitgebreide diensten van RACKBOOST.

Stein, 2 september 2006 1:26 pm

Zou zijn omdat het voor proserve niet altijd even handig was extra services te verlenen zoals remote hands etc. wegens de afstand. De operatie zou de service naar de klanten toe nog verbeteren.

Netwerkwise zou er niets veranderen (hoewel ik daar andere dingen over gehoord heb).

Wij waren heel tevreden van de aanpak van proserve, hopen dat Rackboost het evengoed zal doen. Wel spijtig dat ze ook concurrenten zijn op gebied van shared webhosting.

Frank, 4 september 2006 7:52 am

Stein, geloof je ech dat er netwerkwise niets veranderd? Wie ga je bellen bij problemen? Wie gaat het (in eerste lijn moeten fixen?) Denk je dat RB een blackhole router gaat hebben? Bovendien ben je zowiezo de NL transits van proserve al kwijt, en dat waren net de interessantste (L3, MCI, ...)

Thomas, 4 september 2006 11:33 am

Tuurlijk zullen er dingen veranderen kwa netwerk maar het zal wel niet zo een haast nemen (meeste contracten zullen op proserve zijn naam draaien zoals bv. de BNIX link). Verder zal op termijn rackboost wel zelfstandig zijn uplinks willen kiezen.

Nuja vermoed dat het te moeilijk was voor proserve aan bedrijven te verkopen en wel toe te moeten geven dat hun kantoor ff 200km verder is (bedrijven kiezen dan liever een leverancier uit eigen land).

Zal dus even afwachten worden wat de toekomst brengt voor de huidige proserve BE klanten (naast een nieuw logotje op de facturen)...

Jurgen, 5 september 2006 11:43 am

Er zal inderdaad niks veranderen op technisch vlak. We hebben de hele technische infrastructuur van Proserve overgenomen samen met de contracten voor de lijnen (zowel naar BNIX als AMSIX). Dus de goede peerings zullen gegarandeerd blijven.

Aangezien onze kantoren vlakbij het datacenter gevestigd zijn, hopen we ook sneller te kunnen ingrijpen wanneer u problemen kent om op die manier de support te verbeteren.

Wat de concurrentie positie betreft heeft Stein gelijk. Vandaar dat we hebben beslist om vanaf nu geen shared hosting diensten meer aan te bieden zodat er geen sprake kan zijn van oneerlijke concurrentie.

De klanten zullen dus zeker niet aan hun lot worden overgelaten. Integendeel, we zullen hen helpen om hun business uit te breiden en te laten groeien.

We kijken er dan ook naar uit om met deze nieuwe mensen samen te werken.

Kees, 13 september 2006 9:39 pm

Concurrentie is en blijft, Rackboost is de dochter van InfoServe, een IT-bedrijf dat verschillende diensten aanbiedt zoals consultancy op het vlak van datacenters, anti-spam, anti-virus, webontwikkeling, etc... .

ProServe is een degelijke partij, excellente support en vooral "correct".

Het is spijtig dat partijen zoals RackBoost dit soort diensten niet kunnen garanderen.

Er wordt wel meer gepraat in de datacentergangen... .

En ernaar uit kijken met nieuwe mensen te werken? Ik heb gehoord van een nu al ex-klant dat ze zijn bedrijf met allerlei dreigementen onder druk gezet zouden hebben om toch maar bij hen te blijven... asjemenou.

Jurgen, 19 september 2006 2:53 pm

Dag Kees,

Het is jammer dat je dit bericht de wereld instuurt zonder dat dit op feiten is gebaseerd !

RACKBOOST heeft nooit en zal nooit mensen dwingen of onder druk zetten om bepaalde contracten af te sluiten.

Momenteel hebben wij trouwens nog geen enkele ex-klant overgehouden aan de overname van Proserve dus de wandelgangen zijn blijkbaar iets te onnauwlettend geweest :)

Met vriendelijke groet,
Jurgen Van de Moere
RACKBOOST

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.