- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 1 augustus 2008 08:02 uur
Zoals in elke branche zijn er ook in de hostingbranche een aantal rotte appels te vinden. Een van de meest verguisde bedrijven in onze branche is E-Dentify Internet Diensten, die het echt heel erg bont maken. In deze podcast genaamd “Moeten we E-Dentify niet dankbaar zijn” bekijk ik het eens van de positieve kant.
[audio:http://www.ispam.nl/wp-content/uploads/2008/08/ispam-podcast20080801.mp3]De uitgeschreven tekst van de podcast staat hieronder.
Podcast: Moeten we E-Dentify niet dankbaar zijn?
Welkom bij deze ISPam.nl Podcast: Moeten we E-Dentify niet dankbaar zijn?
Als er één bedrijf in onze branche verguist is dan is dat E-Dentify Internet Diensten wel. Of het nou steeds technisch zo’n ramp is als het enkele jaren geleden was, weet ik niet, maar de verhalen over de wijze waarop met klanten om wordt gegaan blijven maar komen én van die verhalen lusten de honden geen brood. Denk aan kritiek op de dienstverlening of het bedrijf? Haha, afgesloten, praktijken waar ze in China vast een lintje voor zouden krijgen, maar naar Nederlandse begrippen is dat geen normale gang van zaken.
Nu is E-Dentify één van de rotte appels in onze branche en is E-Dentify daarom voor velen een concullega die ze liever kwijt dan rijk zijn. Alleen lijkt E-Dentify ondanks alle negativiteit rondom haar bedrijf toch nog door te gaan en zo persistent als onkruid te zijn, wat opzich een goede eigenschap voor een bedrijf is, maar E-Dentify is helaas zelf geen goed bedrijf.
Zelf heb ik enkel met E-Dentify te maken op het moment dat ze het weer eens niet eens zijn met een ervaring op ISPGids.com. In de meeste gevallen wordt er dan weer eens aangevoerd dat ze de klant met een negatieve ervaring niet bekend is. Waarbij in veel gevallen dan blijkt dat de domeinnaam van de zogenaamd onbekende klant door E-Dentify zelf is geregistreerd met E-Dentify zelf als administratief contactpersoon. Uiteindelijk had E-Dentify daarom de twijfelachtige eer om als eerste ISP geen bezwaar meer tegen ervaring op ISPGids.com te kunnen maken, dat kan nog wel, maar dan per post.
Alleen zouden we E-Dentify niet dankbaar moeten zijn voor de dienst die ze de branche bewijst? Het belangrijkste onderscheidende vermogen van E-Dentify is de lage prijs van haar dienstverlening maar daarnaast lijkt E-Dentify door het soort bedrijf dat ze is ook een bepaald type klant aan te trekken door de prijsstelling, de wijze waarop het bedrijf communiceert en vul me maar aan als er verder nog dingen zijn waar E-Dentify mee zou kunnen scoren. In ieder geval heb ik het idee dat bepaalde (jeugdige) klanten die veel webhosters niet als klant willen hebben zich juist thuis voelen bij E-Dentify en dat is toch wel iets positiefs.
Indien er toch serieuze klant bij E-Dentify terecht komt, die hoopt voor een duppie op de eerste rang te zitten, dan komt die er snel genoeg achter dat ook wat betreft hosting goedkoop vaak duurkoop is. Al is goedkope kwaliteitshosting prima mogelijk, maar dan moet je net de krenten uit de pap weten te vissen en goed kijken en vergelijken op ISPGids.com.
De moraal van het verhaal, rotte appels als E-Dentify Internet Diensten zien we de hostingbranche liever vandaag nog dan morgen verlaten, ondanks dat heeft E-Dentify toch nog een nuttige functie.
Tot zover deze ISPam.nl Podcast. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!