- Door
- Caroline van Soelen
- geplaatst op
- 6 december 2011 08:01 uur
De Britse supermarktketen Tesco heeft vanaf vandaag een draadloos netwerk in 200 van haar filialen. Het uitrollen van het internetnetwerk volgt na een succesvolle trial eerder dit jaar. Tesco is hiermee de eerste supermarkt in het Verenigd Koninkrijk die een dergelijk netwerk aanbiedt aan klanten.
“Het publiek gebruikt steeds meer verschillende digitale diensten. Wij zijn enthousiast over de reactie van onze klanten op deze nieuwe dienst”, aldus Mike McNamara, hoofd informatie van Tesco in een persbericht.
De nieuwe dienst wordt ondersteund door wifi-hotspots van de Britse provider O2. Het internet is beschikbaar voor 15 minuten per dag voor alle klanten, en onbeperkt voor clubkaarthouders van de supermarktgigant. Uit de testfase bleek dat klanten het internet vooral gebruikten om prijzen van producten te vergelijken en reviews te lezen online. “Ook kunnen klanten het gebruiken om op het laatste moment vouchers voor te downloaden”, aldus McNamara. Bijna tweederde van de klanten gebruikten tijdens de testfase een smartphone om online te gaan. Slechts 11 procent gebruikte een tablet.
Eerder meldde Tesco dat de aanleg van het internet geen grote investering vergt; de filialen hebben al een draadloos netwerk voor het personeel, wat gemakkelijk kan worden uitgebreid voor gebruik door klanten van de supermarkt.