- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 14 augustus 2008 08:17 uur
Nominet, het .uk-registry is een campagne gestart onder de naam keepyour.co.uk waarmee ze houders aanmoedigt om over het belang van hun .uk-domeinnaam na te denken en uiteraard ook wil aanmoedigen om het abonnement op hun .uk-domeinnaam te verlengen, die in tegenstelling tot bij .nl-domeinnamen niet automatisch verlengd wordt. De campagne van Nominet is afgelopen maandag begonnen en er zal door Nominet met de campagne in verschillende gedrukte en online media worden geadverteerd, zoals The Register en Brand Republic.
Nominet betrekt ook haar registrars bij de campagne en heeft een aantal materialen beschikbaar gesteld die de registrars kunnen gebruiken om met een eigen actie in te haken op de campagne van Nominet. Ook is Nominet bezig met de ontwikkeling van “renewal toolkits”, bestaande uit verschillende voorbeeld e-mails die registrars kunnen gebruiken om hun klanten op het belang van het vernieuwen van hun .uk-domeinnaam wijzen.
SIDN heeft in het verleden ookal aangegeven om een promotie campagne rondom het .nl-domein te gaan starten. Oorspronkelijk zou die campagne tegelijk beginnen met de registratie van de 3.000.000ste .nl-domeinnaam, die alleen een paar maanden eerder dan verwacht kwam. De campagne van Nominet zit goed in elkaar, hopelijk is de campagne van SIDN net zo goed, maar gezien de kwaliteit van de SIDN marketeers zijn mijn verwachtingen zelfs nog hoger. SIDN heeft tegenover ISPam.nl aangegeven dat ze hard bezig zijn met hun campagne en dat deze voor het najaar staat gepland. Op dit moment ligt de focus van SIDN (terecht!) voornamelijk bij de lancering van DRS4.3 die voor 30 augustus gepland staat.