- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 14 augustus 2008 08:17 uur
Uit eigen onderzoek van EURid zelf blijkt dat maar liefst 90 procent van de .eu-registrars tevreden is met de ondersteuning die van ze EURid krijgen. Verder is het grote merendeel van de registrars tevreden met de wijze waarop EURid met ze communiceert en blijkt uit verschillende reacties dat bijeenkomsten en registrars lunches zeer worden gewaardeerd.
Ook het grootste deel van de .eu-registrars is tevreden over het DRS-systeem van EURid, 86 procent van de .eu-registrars ziet zelfs geen ruimte voor verdere verbetering. Al zijn er nog wel registrars die verbetering zouden zien op het gebied van verhuizingen (trades en transfers) van domeinnamen en een beter overzicht verandering door nieuwe systeem releases.
Een klanttevredenheid van 90 procent is enorm hoog, maar bij EURid was dat ook wel te verwachten gezien het registry is opgezet naar het model van DNS.BE en ook haar directeur deelt met DNS.BE. Eerder bleek uit een onderzoek ook dat DNS.BE een vergelijkbare klanttevredenheid heeft. De kopie van DNS.BE is dus tot aan de bedrijfscultuur geslaagd!