- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 21 september 2006 14:50 uur
De consumentenbond heeft een onafhankelijke geschillencomissie voor ISP’s in het leven geroepen. Deze nieuwe onafhankelijke geschillencomissie moet consumenten beschermen tegen de macht van ISP’s.
Het probleem is dat ISP’s op dit moment verschillende en ondoorzichtige voorwaarden hanteren. Daarnaast komen er bij de Consumentbond telkens meer klachten binnen over ISP’s, waarbij het aantal vorig jaar op 4.500 uitkwam. Ook Staatssecretaris Karien van Gennip van Economische Zaken houdt de kwestie bezig en wil daarom gaan overleggen met ISP’s wat wel en niet kan in de sector.
In het Parool zegt Edward Sterenborg, woordvoerder van de Consumentenbond:
We hebben te maken met een onvolwassen sector. Onderling vergelijkbare voorwaarden ontbreken en de verkoopmethoden zijn vaak opdringerig. Daarom pleiten wij voor duidelijke regels zodat consumenten kunnen terugvallen op eenduidige leveringsvoorwaarden.
De Consumentenbond wil samen met de ISP’s algemene voorwaarden opstellen op welke manier de onafhankelijke geschillencomissie moet gaan werken.
Dit is natuurlijk een zeer mooie ontwikkeling. Daarnaast deel ik de visiei van de Consumentenbond volledig, dat we met een nog onvolwassen sector te maken hebben en ik heb mij daarom ook persoonlijk tot doel gesteld om een bijdrage te leveren aan het professionaliseren van de ISP-sector! Daarom zal ik kijken of er mogelijkheden zijn om toenadering tot de Consumentenbond te zoeken!