- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 25 augustus 2008 08:01 uur
Anderhalf miljoen abonnees van Ziggo hebben afgelopen vrijdagmiddag tot zaterdagochtend zonder internet gezeten als gevolg van een storing bij de kabelaar. Het probleem ontstond doordat een update aan een server fout ging, meldt Tweakers.net. Ziggo bevestigde de storing zelf ook op haar website en schrijft dat er een probleem is met de uitgifite van IP-adressen, daarmee mag worden aangenomen dat de storing zich aan de DHCP-server heeft voorgedaan.
Groepsstoring
van zaterdag 23 augustus 11.16 uur tot zondag 24 augustus 13.28 uur
Momenteel is er een probleem met uitgiften van IP adressen. De verwachting is dat je voor 23 augustus 15.00 weer een werkende internet verbinding hebt.Mocht je modem gewoon online zijn, dan hoef je geen storing te melden.
Enkel Ziggo abonnees in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland, Noord-Brabant en Limburg zijn volgens Tweakers.net door de storing getroffen, dat exact overeenkomt met het dekkingsgebied van Ziggo-fusiebedrijf @Home. Interessant daarbij is dus dat in technische zin de netwerken van @Home, Casema en Multikabel dus nog niet volledig met elkaar zijn geintregreerd. Een ander punt is dat blijkbaar een storing aan één server het ‘@Home-deel’ van het Ziggo-netwerk kan platleggen en anderhalf miljoen abonnees hun internet ontnemen. De responsetijd van Ziggo op de storing is ook veel te traag!