- Door
- Caroline van Soelen
- geplaatst op
- 10 oktober 2012 08:01 uur
Wouter de Vries, oprichter van Antagonist, is tweede geworden in de Ernst & Young Entrepreneur Of The Year competitie. Dat is eind vorige week bekendgemaakt.
De Vries dankt het succes aan de goede prestatie en reputatie van Antagonist in de afgelopen jaren. “Ze kijken naar je reputatie, leiderschap en visie. De manier waarop Antagonist zich heeft ontwikkeld is bijzonder. Zonder geld uit te geven aan marketing zijn we een aantal jaar achter elkaar sterk gegroeid. Dat is gelukt door klanten heel blij te maken, dat zorgt voor een sneeuwbaleffect. Het allerbelangrijkste is ‘customer happiness‘. De verwachtingen van klanten overtreffen.”
Winnaars
Begin september werden de finalisten al bekendgemaakt. Daarna volgde een intensieve periode, aldus Wouter de Vries. “Ernst & Young is op zoek naar ondernemers die bijzondere prestaties leveren, dus het is een heel druk en lastig selectieproces. Uiteindelijk stonden er zaterdag 5 finalisten. Het was heftig, maar wel heel leuk.” De competitie werd dit jaar voor de 17e keer gehouden. Ernst & Young wil hiermee ondernemers die een bijzondere prestatie leveren in het zonnetje zetten. De winnaar van 2012 in de categorie Emerging is Derek Roos van Mendix.
Internetbedrijven succesvol
De Vries ziet veel mogelijkheden voor internetbedrijven in de komende jaren. “Als je keek naar de andere categorieën bij de competitie van Ernst & Young, dan zag je in Emerging en Master heel veel internetbedrijven. Dat zijn de bedrijven die de verschillen aan het maken zijn, die bestaande markten aan het opbreken zijn.” Wouter de Vries en Antagonist zijn inmiddels ook genomineerd voor de Deloitte Fast 50 competitie, een wedstrijd voor de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en België.
Toekomst
De Vries heeft veel zin in de toekomst met Antagonist. “Er komen nog wat nieuwe dingen aan. En naast de oorkonde die ik heb gewonnen, ben nu lid van de toegetreden tot de Entrepeneur of the Year sociëteit. Ik verheug me nu al op die bijeenkomsten met al die andere succesvolle ondernemers. Heel inspirerend.” Last van de crisis heeft hij niet. “Als je zorgt voor een scherp geprijsd product en je klanten tevreden houdt dan is het een goede tijd. Dat geldt voor iedere ondernemer. En durf vragen te stellen als je het even niet weet. Dat zijn belangrijke factoren voor succes. ”